Advertentiedeal Yahoo en Google van de baan: Microsoft-Yahoo-soap kan weer beginnen!

6 november 2008, 10:06

{title}Google trekt de stekker uit de voorgenomen ad-deal met Yahoo. Dat maakte Google gisteren bekend op het bedrijfsblog (zie ook: Nu.nl, NRC). De deal, waarmee de bedrijven gezamenlijk 80 procent van de markt in handen zouden krijgen, moest nog worden goedgekeurd door de autoriteiten in de VS. Vorig weekend deden Yahoo en Google nog een poging om een herzien plan te lanceren (eerder al werd voorzichtigheid betracht). Maar nu de deal ook in rechtbank verdedigd moet worden, haakt Google definitief af.

Bij Google is men bang voor het beschadigen van de relaties met adverteerders en ook vreest men een slepende juridische strijd. Op het Google Publicity Blog schrijft David Drummond: ‘[…] it’s clear that government regulators and some advertisers continue to have concerns about the agreement. Pressing ahead risked not only a protracted legal battle but also damage to relationships with valued partners. That wouldn’t have been in the long term interests of Google or our users, so we have decided to end the agreement.’

En nu… kan de soap met Microsoft en Yahoo wederom beginnen. Lees ook: Tussenstand Microsoft Yahoo Soap (2). Er is al gelonkt; Jerry Wang van Yahoo heeft al gezegd dat het nu het beste is voor Yahoo als het wordt overgenomen door Microsoft. Heel benieuwd of ze het nu wel eens worden over de prijs…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!