Next Gen winnaars top 3

21 oktober 2008, 04:34

Zondagavond werd tijdens het Amsterdam Film Festival in De Balie de winnaar bekend van Next Gen, de prijs voor de beste commercials gemaakt door jonge creatieven. De competitie moet jonge creatieven aanmoedigen ‘hun creatieve geest te blijven volgen en zich niet te conformeren aan de soms logge reclamewereld.’ Initiator achter Next Gen is Patrick van Haperen van ph/law (zie: Adformatie).

In de jury zaten Henri de Maar, Remco Marinus (Creative Director bij Lemz) en Astrid Prummel van Adformatie. Hierboven staat de nummer 1 (Beer is wasted van Annelied van den Weg, Ellen Vloet en Mauro Forcolin), de nummer 2 (Relidog van Nynke van den Broek, Rens de Jonge en Matthijs Vrooijink) en 3 (Dierenarts van Floris Kingsma) staan hieronder.

De nominaties voor de Next Gen-categorie werden vorige week door Van Haperen bekend gemaakt. Dit zijn:

LekkerDekker – Henri de la Haije

Bewegen met reuma – Ruud Satijn

Fuck it – Alexander Kaan, Melissa Lissone, Nina Aaldering

Relidog – Nynke van den Broek, Rens de Jonge, Matthijs Vrooijink

Cadbury ‘Come together’ – Kris Moyes

Get lost – Mick van Dantzig

Dierenarts – Floris Kingsma

Doctor – Tine Bongaerts

Beer is wasted – Annelied van den Weg, Ellen Vloet, Mauro Forcolin

Knightrider – Suzanne Arts

Dit is de nummer 2:

En dit is de nummer 3 (mijn favoriet, schitterend gedaan en niet zo gelikt als de nummer 1):

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!