PICNIC08: Draftfcb en SOCO Amsterdam lanceren AdWall

24 september 2008, 04:15

Draftfcb en SOCO Amsterdam lanceren tijdens PICNIC van dit jaar de ‘AdWall’. De AdWall is een impactvol Multi-Touch display voor communicatie-en reclametoepassingen. Tijdens het event wordt de AdWall gedemonstreerd met een speciale PICNIC versie: het is mogelijk om op een intuïtieve manier te navigeren door de virtuele plattegrond van de conferentie en user-generated multimedia content te bekijken. Door met handbewegingen over het scherm te bewegen kan men inzoomen en over de plattegrond navigeren. Daarnaast zijn er livestreams te zien die door Liveskope verzorgd worden. De PICNIC AdWall is te vinden in de centrale hal (Gashouder) tijdens het gehele event.

De AdWall, die voor PICNIC in een kleine vorm is ontwikkeld, geeft merken en bedrijven de mogelijkheid om op een nieuwe en speelse manier te communiceren. Door het gebruik van een Multi-Touch interface is het mogelijk om op een intuïtieve manier door content te navigeren en geeft hierdoor een dynamische gebruikerservaring. De AdWall combineert meerdere Multi-Touch technologieën (air touch en precise touch interaction) om de beste interactie te creëren. Er kunnen verschillende technologieën gekoppeld worden aan de AdWall, zoals RFID en Bluetooth. Internetconnectie maakt het mogelijk om te communiceren met web content. De technologie is zeer gevoelig en is voorzien van een hoge resolutie en schaalbaarheid.

De AdWall geeft inspiratie voor diverse vernieuwende reclametoepassingen. Doordat meerdere mensen tegelijkertijd kunnen interacteren, kun je een sooort spectacular 2.0 creëren: reclamecontent kan door verschillende mensen op dezelfde locatie worden beïnvloed. De technologie geeft ook de mogelijkheid om video af te spelen op het moment dat iemand langsloopt: de schaduw van de persoon triggert op zo’n moment content op de AdWall. Ook is het mogelijk dat meerdere mensen tegelijkertijd nieuws-en videocontent kunnen bekijken.

De AdWall is een samenwerking tussen Draftfcb Amsterdam en SOCO Amsterdam. Expertises van beiden worden gecombineerd om op maat gemaakte Multi-Touch oplossingen te ontwikkelen voor brede doelgroepen.

Kom allemaal tijdens PICNIC naar de Gashouder om de AdWall te bekijken en natuurlijk uit te proberen. Video’s en foto’s verschijnen vanaf woensdag op www.multitouchadvertising.com

{title}

Karlijn van den Berg is strateeg bij MUSE Amsterdam en IceMobile. Hiervoor werkte zij als strateeg bij Draftfcb en Tribal DDB.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!