NL Tracks in bèta gelanceerd: iedereen mag testen

23 september 2008, 04:17

{title}

Eind vorige week ‘softlaunchten’ initiatiefnemers Kevin Bonet en Michael Nederlof een muzieksite die zich richt op het ‘midden’ van de Nederlandse muziek: NL Tracks. ‘NLtracks is een nieuw nationaal muziekplatform, gericht op de Nederlandse muziekconsument. Een interactieve site bedoeld voor iedereen die alles wil weten over Nederlandse artiesten en bands,’ zo valt hier te lezen op het weblog van VetteShit.tv.

De site heeft webradio (2 streams), er is nieuws te vinden, biografieën van artiesten, video’s en een webshop. NL Tracks is nu nog in public bèta: we mogen allemaal mee helpen met testen, en dat kun je hier doen als je dat leuk vindt. Hieronder een kort interview met commercieel directeur Kevin Bonet.

Op de site lees je bij contact (niet linkbaar, alles is flash): ‘NLtracks wordt gemaakt door een team jonge creatieven uit de muziekwereld. Zij zorgen samen voor een goed gevulde site waar jij alles kunt vinden over jouw favoriete artiest. Maar NLtracks biedt ook vernieuwende advertentieruimte met groot bereik.’

Kevin Bonet, jullie komen met nóg een muzieksite. Dringen geblazen…

Bonet: ‘Wij denken dat er behoefte in de markt is voor een nieuw online muziekplatform dat zich richt op het midden. Je hebt nu al aan de linkerkant Musicfrom.nl, dat meer alternatief is, en aan de rechterkant heb je Sterren.nl, die richten zich meer op Marianne Weber en Frans Bauer. Wij denken dat het gros van de Nederlandse muziekliefhebber in het midden zit: denk aan liefhebbers van Anouk of Blof.’

Wanneer gaan jullie écht live?

‘Wij verwachten de bèta er af te halen in januari. Tot die tijd gaan we schaven aan de website. Er komt nog een downloadshop, en we gaan ook tickets verkopen. De bedoeling is dat we een agenda gaan ontwikkelen waar je ook op direct op kunt klikken en een kaart kunt kopen. Dat is ingewikkeld: dat gaat ons nog wel even tijd kosten.’

Jullie zijn nu nog in een testfase, een publieke bèta. We mogen dus allemaal meedoen?

‘Ja. Maar er zijn twee manieren waarop we gaan testen. Live, met mensen achter een computer, dat gaan we morgen heel uitgebreid doen. Een minder uitgebreide testmogelijkheid voor feedback kun je online vinden (hier, MvdB).

Hebben jullie dit zelf gefinancierd?

‘We hebben investeerders en mediapartners. Die contracten moeten nog rond gemaakt worden, dus daar kan ik nu nog niet veel over zeggen.’

Ik vind de site zelf een beetje druk. En ik vind ook, dat er best heel veel plaats is ingeruimd voor advertenties. Verder ben ik benieuwd wat men er hier op M! van zegt.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Ruben Feddes

    Prima site, wel erg zwaar.


    23 september 2008 om 07:21
    Jelle

    Kleine tip, laat het feedback formulier via de site versturen. De huidige mailto: is erg ongemakkelijk en ik denk dat je aan je statistieken hier een duidelijke drempel voor het versturen zult zien.

    De site zelf doet me denken aan de oude Yam FM website. Ook volledig flash en unieke functies maar nooit een succes geworden. Ik ben benieuwd hoever NLTracks komt.


    23 september 2008 om 12:32
    Walter Vos

    De tip van het jaar: Gebruik permalinks! Dat kan tegenwoordig in Flash!


    23 september 2008 om 17:16
    Daan

    Perm linken gaan we via het ruby gedeelte doen; we streven er naar in flash een optimaal zoekresultaat te leveren, inclusief de informatie in html bij deeplinks. Wij denken dat flash klaar is voor een volledige sites. Banner systemen en streaming content wordt prima ondersteund, en aan de snelheid wordt gewerkt. Maar input en ideeën zijn altijd welkom natuurlijk. Ow, en aan die mailto wordt ook gewerkt 😉


    23 september 2008 om 19:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!