Genomineerden Marketing Excellence Awards bekend

12 september 2008, 04:20

De jury van de Marketing Excellence Awards heeft gisteren de genomineerden van de Marketing Excellence Awards bepaald. Die awards vallen uiteen in vier prijzen. De award voor Marketing Excellence overall is bestemd voor hét marketingbedrijf van het jaar, opererend in de Benelux. De kanshebbers in die categorie zijn G-STAR, OMA, Philips, Rabobank en SuitSupply.

De andere drie awards zijn impulsprijzen voor de beste product-markt-combinatie, marketingcase of marketingconcept. Deze zijn gekoppeld aan de thema’s van de NIMA Marketingagenda. Hieronderr de lijstjes. Vooral het lijstje met ‘connected customer’ is interessant (o.a. Hyves en Geenstijl). Geen idee wat het NIMA daarmee bedoelt.

Innovatie

  • DSM
  • Marcel Wanders
  • Marqt
  • OMA (Office for Metropolitan Architecture)
  • SENZ Umbrellas

Connected Customer

  • Fris
  • GeenStijl
  • Hi
  • Hyves
  • TomTom

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

  • BCC
  • Greenwheels
  • Happy Shrimp Farm
  • TNT
  • Tony Chocolonely

De jury kiest op basis van deze uitgebreide casebeschrijvingen de winnaars, die op 28 november tijdens het Marketing Excellence Event in de Heineken Experience bekend worden gemaakt.

Uit het persbericht: ‘Om in aanmerking te komen voor een Marketing Excellence Award moet de organisatie uitblinken in markt- en klantgerichtheid, succes en continuïteit, en vernieuwend en onderscheidend vermogen. Uiteindelijk leiden al deze criteria tot een ‘inspirerende bijdrage aan het vakgebied’. Daarnaast dienen de impulsprijzen ook te voldoen aan de Excellence factoren van een categorie.’

Meer weten? Check Nima.nl/awards voor alle criteria en randvoorwaarden te vinden.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Ik was ook wel verrast over het lijstje genomineerden in de categorie ‘Connected Customer’. NIMA heeft het zelf over excellence-factoren connected customer:

    – Het concept draagt bij aan duurzame relatie met de klant (mate van toepassing event driven marketing, dialogue marketing, customer relationship marketing)

    – Het concept draagt bij aan participatiegraad van klant in product- of dienst (mate van prosumership, co-creatie

    Prima factoren maar kan iemand mij vertellen wat Geenstijl bijdraagt aan de duurzame relatie met klanten of hoe het de praticipatiegraad van klant stimuleert? En hoe zit dat bij Hi? Ik voorspel TomTom als winnaar in deze categorie.


    12 september 2008 om 04:43
    Strebertje

    @Marco,

    Dat je geen fan bent van Geenstijl wist ik al, maar afgelopen jaar heeft Geenstijl op verschillende manieren erg efficiente marketing bedreven. Acties voor de landmacht (met roze tank bijvoorbeeld) of exclusieve deals met telecon bedrijven.

    Begrijp die negativiteit rondom Geenstijl dan ook niet, is dit nog steeds vanwege de NS Goebbels die is af gegaan?


    12 september 2008 om 05:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!