Pocketinfo.nl ontmoet HTC: de gebruiker mag het zeggen

15 augustus 2008, 10:38

De conversatie aangaan met je gebruikers, laten zien dat je open staat voor suggesties en er ook daadwerkelijk iets mee doen. Iedereen roept het, maar niet alle bedrijven doen het. Wouter Neyndorff van Pocketinfo.nl nodigde HTC (en Marketingfacts) uit voor een Meet & Greet (op de 7e verdieping van het Park Plaza in Utrecht) met de gebruikers van zijn forum (130.000 geregistreerde leden). HTC zei ja, volgens directeur HTC Benelux Mark Moons mede omdat ‘alle andere telecombedrijven nee hadden gezegd’.

Moons had geen idee wat hij van zo’n meeting kon verwachten; het was de eerste keer. In bovenstaande video gaat hij in op het waarom van zo’n meeting met gebruikers, op de introductie van nieuwe HTC-modellen en op de hamvraag: hoe ziet hij de concurrentiepositie van HTC ten opzichte van de iPhone? Hieronder nog de presentatie van de HTC Diamond Touch Pro, die sinds vandaag in de winkels ligt (presentatietechniek van Ilse van Drie van HTC is zéér de moeite waard, moet gezegd). En ook, als klap op de vuurpijl (we moeten het vandaag zonder VF doen), een presentatie van Paltraq, een dienst waarmee je zonder gps via Google Maps vrienden en bekenden kunt tracen.

Halil Yuksel van Classx, heeft Paltraq (nog in beta) ontwikkeld: een applicatie waarmee je zonder gps op je mobiele telefoon vrienden en bekenden kunt tracken en tracen. ‘Veel mogelijkheden voor marketing’, denkt Yuksel zelf.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Koen Roumen

    @Cor: Scherp. 😛 Vol lof praten over je producten terwijl je ze zelf niet gebruikt. Komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

    Ontopic: Goed initiatief van Pocketinfo en leuk dat HTC er ook nog daadwerkelijk gehoor aan geeft. Dat zie ik andere bedrijven nog niet zo snel doen.


    15 augustus 2008 om 14:08
    zbdigitaal

    Maar die specs van de touch pro klinken wel goed…

    Wat is het toch altijd jammer dat je met je speelgoed altijd weer binnen een paar maanden achterloopt.

    Ze weten je continu gretig te houden. Als dat geen marketing is….


    16 augustus 2008 om 06:34
    Walter Vos

    Wat is er nou zo bijzonder aan locatiebepaling zonder GPS? Zit al lang in Google Maps voor de mobiel! Of is deze techniek beter? Hij heeft het telkens over 200 meter terwijl GMaps het in een straal van 1800 meter doet geloof ik.


    16 augustus 2008 om 13:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!