Onderzoek screen time in America: television is alive!

9 juli 2008, 06:06

Hoewel er steeds meer variatie ontstaat in de mogelijkheden voor mediaconsumptie blijven Amerikanen stug meer televisie kijken (gemiddeld 127 uur en 15 minuten per maand). Tegelijkertijd maken diezelfde Amerikanen ook 9 procent meer gebruik van het internet dan vorig jaar. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen: ‘The Three Screens Report’ (pdf) via: Marketingcharts.

Nielsen lanceerde gisteren een vergelijkend onderzoek onder Amerikaanse mediaconsumenten naar de ‘three screens’: televisie, internet en mobiel. In vergelijking met de televisie wordt er nog nauwelijks naar online video gekeken. Op internet kijken de Amerikanen 2 uur een 19 minuten per maand naar video, op de mobiel ligt dit hoger met 3 uur en 15 minuten per maand. Kijk hieronder voor alle Nielsen cijfers.

Interessant ook, dat Nielsen signaleert dat het televisielandschap in de VS steeds complexer aan het worden is. Inmiddels ontvangt 65 procent van de Amerikanen digitale televisie (meer dan 160 kanalen). Tussen de 25 en 35 procent van de huishoudens heeft een DVR en video-on demand mogelijkheden. ‘Commercial television is alive and well – growing 1% year over year – despite the rapid adoption of other platforms,’ zegt John Burbank, chief marketing officer van Nielsen.

{title}

Ongeveer 220 miljoen Amerikanen hebben internettoegang thuis of op werk, 73 procent was in mei online. Ongeveer een op de drie Amerikanen heeft een telefoon die geschikt is om er video mee te bekijken.

{title}

‘While the number of mobile video users is relatively small at about 4 million, the video usage these early adopters report is impressive, perhaps due to ‘always available’ mobile devices. It is an early indicator of how this technology is becoming more commonplace among mobile users,’ concludeert Burbank.

De samenvatting van het rapport uit mei 2008 (goed te doen, slechts 4 pagina’s) is, nogmaals, hier te vinden in pdf: ‘Television, Internet and Mobile Usage in the U.S.: Nielsen’s Three Screen Report’.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!