Input voor CrossDM onderzoek 2008

24 juni 2008, 04:46

{title}Voor de derde keer op rij vindt dit jaar het CrossDM onderzoek plaats, uitgevoerd door Copernica BV in samenwerking met Reclameweek. Belangrijkste vraag: in hoeverre maken Nederlandse bedrijven gebruik van crossmediale direct marketing campagnes op de factoren kennis, inzet en budget.

Het CrossDM onderzoek is al sinds juni van start (lees deze aankondiging op Reclameweek van 10 juni j.l.). Ruim 2500 organisaties, waarvan de helft reclame- en communicatiebureaus, zijn door middel van een e-mail uitgenodigd om de online enquête in te vullen. Maar dat is niet genoeg, vandaar dat Copernica gisteren nog even een persbericht er tegenaan gooide. Want er kan ook op eigen initiatief meegedaan worden aan het onderzoek op CrossDm.nl.

Uit het persbericht: ‘De resultaten van het onderzoek zullen aantonen in hoeverre de kennis, inzet en bestedingen van crossmediale direct marketing zijn veranderd t.o.v. 2006. Bovendien worden de verschillen tussen reclame-/communicatiebureaus en reguliere bedrijven onder de loep genomen. Dat is nieuw, want voorheen werden alleen bureaus ondervraagd.’

Het eindrapport wordt in september verzonden aan alle respondenten (ik kan me voorstellen dat we daar op M! redactionele aandacht aan gaan geven). In juli publiceert Reclameweek de eerste tussentijdse resultaten van het CrossDM onderzoek 2008.

Goed, ben je geïnteresseerd in trends en ontwikkelingen rondom crossmediale direct marketing, dan zou ik de enquête zeker even invullen. Krijg je ook nog een ‘adviesdocument met tips om e-mail campagnes in de inbox te laten landen’. En misschien brengen de onderzoeksvragen je wel op interessante nieuwe inzichten. Tel uit je winst…

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!