Koud Bloed gelanceerd met viral Koudbloedkiller

2 juni 2008, 04:30

{title}

Vorige week lanceerden initiatiefnemers Siem Eikelenboom en Marie-Anne van Wijnen het eerste nummer van het literair-journalistieke tijdschrift Koud Bloed. Ter gelegenheid van die lancering heeft uitgeverij Nieuw Amsterdam het online spel (de uitgever spreekt in het persbericht van een ‘viral’) Koudbloedkiller laten ontwikkelen, een virtueel moordspel, ontworpen door NotJustAnotherTeam en Define Design. In het spel moet je raden, wie van je vrienden Kees K., alias de KoudBloedKiller, op je afgestuurd heeft.

Leuk gedaan, vind ik zelf, want in het spel zijn hoofdrollen weggelegd voor de acteurs Frank Lammers en Nadia Hüpscher, Joop van Riessen (ex-hoofdcommissaris van politie) en Paul Vugts (misdaadjournalist). Tussendoor mag je raden, en krijg je tips van Nadia Hüpscher en Joop van Riessen. Lees/beluister ook dit NOS-interview met Siem Eikelenboom.

Uit het persbericht: ‘Koud bloed wil met lange en kwalitatief goede true crime-verhalen in Nederland net zo’n traditie vestigen als in de Angelsaksische wereld al langer bestaat. De titel van het tijdschrift is dan ook geïnspireerd op het meesterwerk In Cold Blood van Truman Capote. Qua uitvoering – een tijdschrift in boekvorm – sluit Koud bloed aan bij Hard gras, het literair voetbaltijdschrift dat ook door Nieuw Amsterdam wordt uitgegeven.’

Nieuw Amsterdam timmert duidelijk aan de weg op internet. Een maand geleden schreef ik dit artikel over de vernieuwde site van de uitgeverij en de rol die online video daarin speelt.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!