Interactieve winkelruit bij MKB in Nederland

28 mei 2008, 16:18

Stassen Hifi zocht een creatieve manier om hun klanten te informeren over hun verhuizing. Daarom besloot het bedrijf de etalage op de oude locatie aan de Vleesstraat in Venlo te veranderen in een groot touchscreen. Als voorbijgangers de interactieve etalage aanraken, krijgen ze informatie over de nieuwe locatie en over producten en aanbiedingen. Het is geplaatst door Touching Media die hiermee naar eigen zeggen de grootste interactieve etalage van Nederland heeft geplaatst.

Meer en meer zullen wij ons omgeven met beeldschermen. Wij bepalen die start van de conversatie, en het draait om onze vragen. Die worden steeds intuiitiever beantwoord, zo intuitief dat zelfs mijn oma ze zal kunnen bedienen. Dit scherm misschien nog net niet, maar de volgende generatie weer wel. Dan vragen we gewoon wat we willen. Dan verschijnt een kunstmatige medewerker, een brand agent, een chatbot zo je wilt, en hebben echt een dialoog. Dit is een stap in die richting. Ook in Nederland.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Futurist Erwin van Lun startte op MarketingFacts in 2005, direct na publicatie van zijn boek "Van Massamerk naar Mensmerk" dat toen een nominatie kreeg voor de Marketing Literatuur Prijs. Het boek beschreef de toestand van media, marketing en merken in de toekomst van 2015 en Erwin volgde de ontwikkelingen in de eerste jaren op de voet. Nu blijkt dat zijn voorspellingen waarheid zijn geworden helpt hij mensen om zélf de toekomst trefzeker te voorspellen en heeft hij zijn voorspellingen voor 2020, 2030 en 2050 al weer klaar voor publicatie in het boek 'Utopia Manifesto 2050'. In 2009 stortte Erwin zich helemaal op Chatbots.org (http://www.chatbots.org), zijn wereldwijde industry portal op het gebied van intelligente kunstmatige karakters en in 2015 sloot hij zich aan bij het Bemer netwerk (http://yourfuture.bemergroup/nl) om mensen te helpen zichzelf te resetten: gezond, vitaal en creatief: helemaal klaar voor de toekomst! In 2017 zag hij de bezoekersaantallen van Chatbots.org weer flink stijgen en besloot dat het tijd werd voor de terugkeer naar het prachtige veld van humanlike AI.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Mark

    Meer en meer zal men ons de toekomst weten te voorspellen. De zieners bepalen de start van de conversatie, al draait het om onze vragen. Die worden steeds beter beantwoord, zo goed dat zelfs de ontwikkeling ten tijde van mijn kleinkinderen kan worden voorspeld.

    Deze voorspeller lukt dat misschien nog net niet, maar de volgende generatie weer wel. Dan weten we gewoon nu al wat we dan willen. En bij twijfel verschijnt die expert, een voorspeller, een profeet zo je wilt, en al onze vragen zijn beantwoord. Dit is een stap in die richting. Ook in Nederland.


    29 mei 2008 om 07:47
    ErwinVanLun

    He Mark (geen URL, beetje jammer),

    Vooralsnog komen alle voorspellingen nagenoeg precies uit. Maar je hoeft ze niet te lezen natuurlijk Je hoeft er nix mee te doen.

    Maar leuk geschreven, dat wel 🙂 You’ve got talent!

    -Erwin


    29 mei 2008 om 08:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!