Binnenkort gaat de mobile marketing bom!

22 mei 2008, 02:30

{title}

Op de deurmat van het nieuwe hoofdkantoor (Nederland) van Upstream Publishing BV, ploften de afgelopen week twee bruine enveloppen. De eerste envelop bevatte de “brief” die je links op de foto hierboven ziet, de andere envelop de brief die je rechts ziet op de foto. Wij hebben werkelijk waar, geen enkel idee waar dit precies over gaat. Zelf heb ik natuurlijk even een sms gestuurd naar 4422 met de tekst: “bom uit”. Dan gebeurt er van alles. Maar het zou flauw zijn om de boel te verklappen, nietwaar? Ik vind hem vet, heel vet. Chapeau!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

13 Reacties

    Joost Schravendeel

    Echt tof 🙂


    22 mei 2008 om 04:10
    Emile

    Er gebeurt….niets?


    22 mei 2008 om 05:57
    mgvandenbroek

    @Emile: Wat gebeurt er ‘niet’ bij jou wat je wel had verwacht?


    22 mei 2008 om 06:09
    MarkvdrHeijden

    Aardig, maar niet meer dan dat. De SP had de samenwerking tussen telefoon en internet beter door. Ook de campagne (ben de naam kwijt) met de parachutesprong vond ik stukken beter.


    22 mei 2008 om 06:50
    mgvandenbroek

    @Mark: Denk ook aan de offline met online combinatie die ze gemaakt hebben. Dat vind ik persoonlijk wel een sterke. Vraag is wie er allemaal in het adressenbestand zaten… Denk dat je de campagne van Centraal Beheer bedoelt?


    22 mei 2008 om 06:59
    Nozoki

    Inderdaad goed gemaakt. Wel jammer dat het in Firefox niet goed werkt… toch weer 15% van de gebruikers laten liggen.


    22 mei 2008 om 07:01
    koningwoning

    Hier ook “Bom uit” gesmst met met de melding dat je je telefoon op moest nemen…. helaaas ging de telefoon niet af….. volgens mij was het een “blank” 😉


    22 mei 2008 om 07:08
    timan@trebel.nl

    hahaha, wel leuk bedacht. Bij mij een extra vreemde situatie omdat ik het nummer waarvandaan werd gebeld als contactpersoon in mijn telefoon had staan 😛


    22 mei 2008 om 08:17
    Emile

    @Matthijs..ik had verwacht dat ik werd gebeld/gesmst of anderszijds…maar nog niks:-(.

    Volgens mij ging het gewoon fout?


    22 mei 2008 om 11:08
    mgvandenbroek

    @Emile: dat denk ik ook! Zou het nog een keer proberen als ik jou was…


    22 mei 2008 om 12:39
    patrick

    vorig jaar heeft Postbank zo’n cross-over ook gedaan met een Juffrouw die ijsjes met haar kindertjes wilde kopen, maar geen geld had. (zie Postbank Ijsjes).


    23 mei 2008 om 08:00
    Emile

    @Matthijs:: Dit keer deed hij het wel:-), inderdaad…heel vet:-)


    26 mei 2008 om 07:02
    mgvandenbroek

    Persbericht van Mobillion over de resultaten van de campagne:

    “Onder het mom ‘practice what you preach’ heeft Mobillion, specialist op het gebied van mobiele diensten en web 2.0-toepassingen, de ludieke campagne ‘Mobile Marketing Bom’ ontwikkeld en verstuurd naar 700 reclame- en marketingbureaus. Met deze b2b-campagne, waarin de mobiele telefoon een brug slaat tussen print en internet, toont Mobillion aan dat mobile marketing naast innovatief, bijzonder effectief kan zijn.

    Ruim 1300 personen ontvingen een zogenaamde losgeldbrief met de melding: “Binnenkort gaat de Mobile Marketing Bom af! Wees voorbereid!” Enkele dagen later volgde een tweede boodschap per post. “Je was gewaarschuwd. Het is zover. De klok tikt en is niet meer te stoppen. Sms nu “BOM UIT” naar 4422 om de schade te beperken.”

    Maar liefst 25 procent van de ontvangers verstuurde het sms-bericht BOM UIT en ontving een bericht terug met een speciale code voor het onschadelijk maken van de bom. Zodra deze code werd ingevoerd op de website http://www.bombrief.eu werd men direct gebeld. Vervolgens kreeg men een geluidsfragment van een medewerker van de opruimingsdienst te horen met de melding dat de verkeerde code is doorgegeven. Op het scherm telt de bom af en ontploft hij uiteindelijk. Conclusie van de actie is: Mobile Marketing slaat in als een bom!

    Over de resultaten, die op 2 juni tijdens Mobile Monday werden gepresenteerd, is Mobillion erg tevreden.

    • 1333 personen ontvingen de brief

    • 24,8 procent reageerden per sms op brief

    • 82,7 procent daarvan bezocht de website en voerde de code in

    • 94,2 procent luisterde de boodschap af

    • 28 procent bekeek de mobiele site

    • 2 procent liet contactgegevens achter op mobiele site

    Mobillion bewijst hiermee dat mobile marketing niet hoeft te bestaan uit ingewikkelde technische hoogstandjes. Juist laagdrempelige middelen als sms blijken bijzonder effectief, ook voor b2b-campagnes.”


    4 juni 2008 om 04:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!