Doe mee aan de Web Analytics Enquete

15 april 2008, 09:11

Doe mee aan de Web Analytics EnqueteMarketingfacts en ClickValue doen onderzoek onder Nederlandse web analytics gebruikers. En daarvoor vragen we je medewerking.

Klik hier om de enquête te starten!

Het onderzoek neemt minder dan 10 minuten in beslag. Deelnemers kunnen rekenen op volstrekte anonimiteit.

Als dank voor je deelname ontvang je een kopie van het onderzoeksrapport (hiervoor moet je een email adres opgeven, maar dat wordt apart opgeslagen van de onderzoeksresultaten).

Het rapport geeft je goed inzicht in de positie van je eigen organisatie ten opzichte van anderen. Bovendien krijg je aanknopingspunten voor verbeteringen.

Met het onderzoek trachten Marketingfacts en ClickValue te achterhalen hoe Nederlandse organisaties web analytics inzetten. De volgende onderwerpen komen onder andere aan de orde:

-Gebruikte software en tevredenheid

-Web analytics organisatie

-Gebruik van web analytics informatie

-Verbeteren van online rendement

-Investeringsplannen

We hopen van harte dat je zult meewerken. De resultaten zullen we natuurlijk delen via Marketingfacts.

Daniël Markus is oprichter en directeur van ClickValue, een performance based online marketing bureau uit Amsterdam. Data driven online marketing is zijn specialisme. Van daaruit helpt hij opdrachtgevers bij het blijvend verhogen van online rendement. Naast bloggen over dit onderwerp geeft Daniel regelmatig presentaties op nationale en internationale congressen en verzorgt hij cursussen via onder andere Beeckensteijn. ClickValue bestaat sinds 2003 en is inmiddels uitgegroeid tot een middelgroot bureau met meer dan 100 nationale en internationale klanten. Opdrachtgevers variëren van corporates als SNS, Harman Kardon, NUON en NS tot toonaangevende e-businesses als Kamera-Express, New York Pizza en Lamp&Licht;.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Karlijntje

    Als consultant zijn er heel veel vragen niet geschikt: je moet bv aangeven hoeveel budget je uitgeeft aan internet, maar dat verschilt natuurlijk per klant. Ik wil wel graag meedoen aan het onderzoek (ben benieuwd naar de uitkomsten), maar loop dus al op die vraag vast.


    15 april 2008 om 10:53
    Bram van Essen

    Het zou mooi zijn geweest als de vragenlijst voor consultants zou verschillen van die van gebruikers of anders in ieder geval een stuk korter zou zijn. Ik denk dat de resultaten van deze groep niet erg veel zullen zeggen. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten.

    Overigens vraag ik me af of ze bij de WAA Nederland heel blij zijn met dit initiatief waar ze zelf al een maand of zes mee bezig zijn 🙂


    15 april 2008 om 11:01
    daniel@clickvalue.nl

    @Karlijn en Bram

    Jullie hebben helemaal gelijk, maar het onderzoek richt zich op eindgebruikers.

    De praktijk leert echter dat consultants en leveranciers altijd mee zullen doen aan het onderzoek. Daarom sluiten we ze niet uit, maar vragen we wel om zich kenbaar te maken. Bovendien vragen we de consultants en leveranciers om de vragen te beantwoorden vanuit het perspectief van een klant.


    15 april 2008 om 11:11
    Bram van Essen

    Daniel,

    Het is in een online enquete toch een kleine moeite om consultants door te routeren naar enkele wel relevante eindvragen of nog beter; aparte vragen voor consultants (bijvoorbeeld over verwachtingen in de markt etc.). Klanten verschillen altijd sterk in grootte, online inzet etc., dus dat voegt minder toe ben ik bang.

    Desalniettemin een mooi initiatief, waarvan ik de uitkomsten graag tegemoet zie


    15 april 2008 om 11:21
    Bob

    Interessante enquete. Ben op dit moment bij mijn bedrijf bezig een volledige Internetstrategie op te zetten met als onderdeel website analytics.

    Om terug te komen op de vraag “hoeveel geld wordt eruit gegeven aan Internet” is het in mijn ogen relevanter om een percentage van het totale budget te vragen ten opzichte van absoluut bedrag.

    In mijn geval geven we qua absoluut bedrag redelijk wat uit, maar is dat in percentage van het totale budget helemaal niets (slechts 3% van het totale budget).


    15 april 2008 om 11:29
    Ellen

    Leuk initiatief! Er zit echter een kleine fout in de vragenlijst. Als je kiest bij een vraag voor antwoord “Anders, nl” moet je alsnog een ander antwoord selecteren. Het invullen van het opmerkingenveld bij “Anders”, geldt namelijk niet als antwoord.


    15 april 2008 om 11:47
    Peter Bonjernoor

    Misschien ook een idee om de doelgroep erbij te vermelden. Voor een eenmanszaak is het merendeel van de vragen volslagen zinloos…


    15 april 2008 om 14:53
    Gert

    Ik (extern consultant) heb de enquete net ingevuld met 1 klant in gedachten, dan is het goed te doen, alhoewel ik het er mee eens ben dat het ook mooi zou zijn om de ervaringen van externe partijen apart te meten.


    15 april 2008 om 17:15
    daniel@clickvalue.nl

    @Gert en Bram,

    Ik zie dat er veel respons is van consultants en bureaus. Misschien is het een leuk idee om daar een aparte enquete aan te wijden.

    Welke topics zouden jullie interessant vinden? Het zou leuk kunnen zijn voor een round table.


    15 april 2008 om 17:37
    media

    Pffff, heb eindelijk die enquete ingevuld; wel een hele zit hoor Daniel 😉

    Hoeveel repondenten heb je inmiddels binnen?


    16 april 2008 om 04:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!