Ruwe Pit Pitch 2: Vodafone Internet Seamless

7 april 2008, 04:00

SlideShare | View

Vincent Luyendijk (IN10) tipte: er staat sinds woensdag weer een nieuwe pitch live van Ruwe Pit. Ditmaal is Vodafone de opdrachtgever (zie briefing, pdf). Aan de jonge (max 28 jaar, studerend of max 3 jaar werkervaring, zie spelregels) creatieveling de taak een goede pitch neer te zetten voor Vodafone Internet Seamless (zowel thuis als mobiel bellen en internetten, totaalpakket). Het merk Vodafone moet geladen worden, er moet traffic naar de productsite komen, en het idee van ‘overal internet’ moet de boventoon voeren.

Interessant om over na te denken: hoe pak je dit aan. Veel van de bezoekers van MF zullen niet (meer) aan de pitcheisen van Ruwe Pit kunnen voldoen. Maar: dat hóeft je er niet van te weerhouden het creatieve talent van wat inspiratie te voorzien in de comments! De pitch loopt tot zondag 20 april 00.00. De winnaar wordt 23 april bekend gemaakt. Voor hem of haar: eeuwige roem, conceptrealisatie en een Nokia N95.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    oz

    wel een schrale beloning hoor..


    7 april 2008 om 05:48
    media

    @oz: wat zou jij een betere beloning vinden en waarom?


    7 april 2008 om 06:05
    Vincent

    Als het echt een goed idee is krijgt het winnende talent (of team) de kans om zijn, haar of hun idee echt te realiseren voor Vodafone. Een mooie kans, naast het prijzenpakket bestaande uit de Nokia N95 en het Adobe pakket.

    Ook ik ben benieuwd wat je nog meer aan beloning interessant zou vinden?


    7 april 2008 om 06:21
    mgvandenbroek

    @Vincent: krijgen ze dan ook een vergoeding voor gewerkte uren, of salaris, als ze het idee mogen realiseren? Verder: als je die pitch wint en dat ding mag ontwikkelen, zet je jezelf volgens mij heel lekker op de kaart. En dat, is ook wat waard…


    7 april 2008 om 06:56
    Paulien

    @ Matthijs: bedankt voor het aanpassen van de naam van de pitch.

    Het team van Ruwe Pit heeft pitch#2: ‘Vodafone Internet Everywhere’ een andere naam gegeven, de reden is het volgende:

    Van een aantal Ruwe Pitters hadden we te horen gekregen dat de briefing teveel informatie in zich had. Samen met Vodafone hebben we de briefing logischer en krachtiger neergezet. De ‘nieuwe’ briefing heeft slechts de kerninformatie die van belang is. Ook is er informatie toegevoegd over werkwijze/proces, omdat hier ook vragen over kwamen. Dat is dan ook de reden dat we de pitch#2 nu ‘Internet Seamless’ hebben genoemd! Voor meer informatie: http://www.ruwe-pit.nl


    11 april 2008 om 10:32
    Marcel van der Heijden

    @oz: ik zou dit geen schrale beloning willen noemen. Ik neem aan dat je zelf nog tot de doelgroep studenten behoort. Hoe vaak krijg jij tijdens de opleiding de kans om aan de slag te gaan met een ECHTE briefing voor een ECHT merk? En indien jou concept ook daadwerkelijk goed genoeg is ook nog de kans om het uit te werken en werkelijkheid te zien worden. Voor de meeste lijkt mij dit een droomstart van hun interactieve media carriere. Als jij een beter voorstel hebt horo ik het graag!


    13 april 2008 om 20:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!