Viral Friday: Food Fight

14 maart 2008, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De nummer 1 positie in de Viral Friday Top 10 van deze week is voor Food Fight. Filmmaker en animator Stefan Nadelman creëerde de korte film “Food Fight”, waarin hij de verschillende conflicten in de wereld vanaf de Tweede Wereldoorlog uitbeeld aan de hand van fastfood. Op plek 2, Verisign met Shopping Cart Whisperer. De beheerder van onder andere .com, .net, .tv domeinen en uitgever van SSL certificaten, heeft een ludieke virale campagne gelanceerd getiteld “No More Abandoned Carts” met in de hoofdrol winkelwagen fluisteraar Liberty Fillmore. Food Court Musical maakt de top 3 deze week compleet. Na de zeer succesvolle ludieke ‘freeze’ misie in Grand Central Station heeft het Improv Everywhere gezelschap een nieuwe uitdaging gevonden: creëer een spontane musical.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!