MarketingTribune en Marketingfacts gaan samen verder

19 februari 2008, 22:54

MarketingTribune en Marketingfacts gaan samen verderAchter de schermen waren Maarten Timmers Verhoeven, Don Akkermans en ondergetekende al vanaf eind vorig jaar druk bezig met de plannen en afgelopen week is het dan definitief rond gekomen. Lenthe Publishers (o.a. MarketingTribune) en Marketingfacts gaan een strategisch samenwerkingsverband aan waarbij de mogelijkheid tot overname is opgenomen.

Marketingfacts bestaat inmiddels 5 jaar en is toe aan een volgende stap. Ik heb altijd gezegd dat het succes van online voor een belangrijk deel offline ligt. Dat betekent dat je ook moet nadenken over mogelijkheden als print en events. Het Marketingfacts jaarboek en de cursussen zijn daar voorbeelden van maar de ambitie is om daarin verder te gaan. Daarvoor heb ik gezocht naar een sterke partner op gebied van b2b-publishing en denk die met Lenthe Publishers te hebben gevonden.

Naast Marketing Tribune en het eerder deze maand overgenomen Marketing Executive Center, zet Lenthe met deze samenwerking opnieuw een stap vooruit in de ontwikkeling van haar portfolio van marketinginformatie. Maarten en Don, ik zie uit naar de samenwerking!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

88 Reacties

    jkivit

    Super!!! Gefeliciteerd met deze mooie stap.


    19 februari 2008 om 23:20
    Petra de Boevere

    Gefeliciteerd dan maar!


    19 februari 2008 om 23:20
    Remco Bron

    Congrats! Dit wordt het jaar van Marketingfacts brom ik u.

    Wanneer maak je bekend een eigen TV zender te starten en te bieden op de voetbalrechten? (en niet te vergeten een UMTS frequentie!) 🙂


    19 februari 2008 om 23:23
    media

    Haha, zelfs op dit tijdstip nog mensen wakker; dank voor de felicitaties!


    19 februari 2008 om 23:25
    media

    @Gerben: nee hoor, formule blijft zoals die was; alleen nu met meer mogelijkheden richting print, events en redactionele ondersteuning. Omgekeerd zal marketingfacts een bijdrage kunnen leveren aan de online presence van MarketingTribune. Gaat een mooi koppel worden!


    19 februari 2008 om 23:26
    Gerjanne Tiemens

    Daar hadden we natuurlijk eigenlijk vanavond op moeten proosten, maar je hebt het hotte news goed voor je gehouden! :o) GefeliciTaart!!!


    19 februari 2008 om 23:30
    maurits

    gefeliciteerd!!


    19 februari 2008 om 23:32
    media

    @Gerjanne: ik had het je nog willen vertellen 😉


    19 februari 2008 om 23:32
    David de Boer

    Marco, gefeliciteerd met deze stap. Op naar de volgende trede. Hoe schrijf je Upstream Publishing in het Chinees?


    19 februari 2008 om 23:34
    marcvanderchijs

    Leuk nieuws om de dag mee te beginnen! Van harte gefelicteerd met deze stap, Marco. Mooi om te zien dat de zaken waar je je mee bezig houdt allemaal succesvol zijn. Moet een lekker gevoel geven. Goed gedaan de afgelopen 5 jaar, en succes om deze lijn voort te zetten. Ben wel benieuwd wat er concreet zal gaan veranderen op Marketingfacts.


    19 februari 2008 om 23:52
    Jaap Stronks

    Recht zo die gaat!


    20 februari 2008 om 00:46
    Raimo

    Geweldig nieuws.. Goed bezig zeg ik… Goed bezig…


    20 februari 2008 om 05:04
    Mathijs van Abbe

    Nogmaals gefeliciteerd Marco!

    Mooi om te zien hoe je met de ontwikkeling van je bedrijf bezig bent.

    Succes!


    20 februari 2008 om 05:11
    loket

    Tribunefacts! Goed man. Nogmaals van harte.


    20 februari 2008 om 05:34
    erwblo

    Gefeliciteerd en succes!


    20 februari 2008 om 05:34
    Annet

    Gefeliciteerd Marco, keep up the good work!


    20 februari 2008 om 05:44
    Marcel van der Laan

    had eigenlijk verwacht dat marketingfacts een overname bod op yahoo zou aankondigen, maar dit is natuurlijk veel leuker! succes met de samenwerking…


    20 februari 2008 om 05:52
    Martijn Hulst

    Goeie actie, Marco! Marketingfacts wordt een steeds sterker medium in Marketingland. Gefeliciteerd met de samenwerking (en de toekomstige overname van Marketing Tribune ;-)).


    20 februari 2008 om 06:01
    punkey

    Heel goed Marco. Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd waar je avonturen in 2008 je brengen 🙂


    20 februari 2008 om 06:04
    Henri van den Hoof

    Congrats en en erg benieuwd naar alle leuke nieuwe dingen die dit zal gaan brengen. Respect ook voor je innoverende drive om toch iedere keer weer nieuwe dingen te ondernemen.


    20 februari 2008 om 06:09
    Mark de Kock

    @marketingfacts: zolang je je passie en daarmee hart volgt en een vleugje rationaliteit toepast staan er nog veel leuke hoogtepunt op stapel. Benieuwd of je het marketingtribune publiek net zo enthousiast kunt maken. Geef je iig een hele goede kans 🙂 Succes gewenst!


    20 februari 2008 om 06:15
    Marloes

    Dat is leuk wakker worden, zo’n nieuwtje..:) Van harte gefeliciteerd Marco!


    20 februari 2008 om 06:20
    Maarten Lens-FitzGerald

    @marco gefeliciteerd, nu moet je wel harder gaan werken als je je aan de uitgevers CAO wil voldoen. Die is 36 uur per week


    20 februari 2008 om 06:22
    Martijn Dood

    Aha. Betekent dat ook aggregatie, zodat ik nog maar één van de twee in de gaten hoef te houden? Of wordt het actueel op facts en achtergronden in tribune? Hoe dan ook: Gefeliciteerd! Altijd lekker om zo je potentieel eens flink uit te breiden. 🙂


    20 februari 2008 om 06:29
    Feeder

    Petje af, mooie stap voorwaarts. Vertrouw erop dat ik hier over 2 jaar lees ´Marketingfacts neem Adfo Groep over´!


    20 februari 2008 om 06:32
    Hanzel

    He Marco gefeliciteerd, super! Gaan we nu het jaarboek 2008 met 5.000 exemplaren verhogen 😉


    20 februari 2008 om 06:38
    henkjanwinkeldermaat

    Ik heb keurig mijn mond gehouden. Nogmaals gefeliciteerd! Heel veel succes. Ik doe mee.


    20 februari 2008 om 06:40
    Johan Voets

    Marco, gefeliciteerd met deze volgende stap!


    20 februari 2008 om 06:42
    Jochem Bokkers

    Namens een stille, maar toch trouwe lezer gefeliciteerd!


    20 februari 2008 om 06:44
    RubZie

    Nice, gefeliciteerd Marco! Omdat bloggers ook kritische zeikerds behoren te zijn:

    Ik moet wel zeggen dat ik liever bij MF dan voor MT blog, met hen heb ik totaal geen band. Kun je al iets uit de doeken doen over mogelijke samenwerkingsstappen waaruit MT moet afleiden of het overnemen van MF een goed idee is? Moeten we richting evenementen denken of juist meer in online; traffic uitwisselen of voor hen een community bouwen oid? 🙂

    En wat betekent deze (of de evt. volgende stap) voor het belang van Ilse, in sommige opzichten een concurrent van MT?


    20 februari 2008 om 06:46
    Mike Verbruggen

    Gefeliciteerd… mooi om te zien hoe ambitie samen komt.


    20 februari 2008 om 06:50
    Paul van Veenendaal

    Opvallend nieuws. Gefeliciteerd Marco! Het Marketingfacts imperium blijft zich maar uitbreiden. What’s Next? 😉 Deze zin blijft een beetje vaag: “Waarbij de mogelijkheid tot overname is opgenomen”, wie kan wie overnemen? MF! -> MT of andersom?

    Hoe gaat het eigenlijk met Marketingfacts Mobile, Jobs, M! Netwerk en MF! TV (zie dat die weer uit de tabs verdwenen is). Kun je daar wat over zeggen, succesjes melden, cijfers over verstrekken?


    20 februari 2008 om 06:57
    Hanneke van Stokkom

    Hey Marco, van harte! Goed bezig..!


    20 februari 2008 om 07:03
    jerbe

    Gefeliciteerd!

    Leuk om te zien dat een kleine weblog is uitgegroeid tot een groot media imperium


    20 februari 2008 om 07:05
    André Scholten

    Ben benieuwd wanneer het eerst MF maandblad op de mat ligt 😉

    Gefeliciteerd.


    20 februari 2008 om 07:07
    Baja Hoedt

    Gefeliciteerd met deze nieuwe stap en veel succes met de nieuwe samenwerking!


    20 februari 2008 om 07:07
    Arjan Bolhuis

    Ik zeg: goed bezig & gefeliciteerd! Wanneer volgt de beursgang?

    😉


    20 februari 2008 om 07:08
    eduardblacquiere

    Gefeliciteerd! Een duidelijk compliment en bevestiging van het goede werk wat je in 5 jaar hebt gedaan, complimenten!

    Veel plezier en succes gewenst!


    20 februari 2008 om 07:09
    pixites

    samen sterk blijft een goed motto


    20 februari 2008 om 07:09
    Mathijs

    Gefeliciteerd Marco, maar uiteraard Maarten en Don. Succes met deze nieuwe stap!


    20 februari 2008 om 07:11
    Bert Hagendoorn

    Mooie move. Felicitaties en veel succes!


    20 februari 2008 om 07:11
    Jee-eM

    Gefeliciteerd en succes


    20 februari 2008 om 07:11
    jeroenmirck

    Gefeliciteerd, Marco. Het verschil tussen MF en MT wordt wel meteen duidelijk: acht uur nadat je het hier bekend hebt gemaakt lees ik nog steeds geen letter over de samenwerking bij MarketingTribune… Hup, aan de slag met die online presence! 😉


    20 februari 2008 om 07:20
    Emanuel

    Gefeliciteerd Marco! Een duidelijk compliment en bevestiging van het goede werk wat je in 5 jaar hebt verricht.

    Ik hoop wel dat Marketingfacts MF blijft, en niet veranderd in MarketingTribune na een complete overname.


    20 februari 2008 om 07:22
    Eric Klaassen

    Marco, van harte gefeliciteerd. Lijkt me een mooie stap om MarketingTribune online meer op de kaart te zetten en om Marketingfacts steeds meer offline ‘smoel’ te geven.

    Veel succes!


    20 februari 2008 om 07:25
    vangeest

    Van harte gefeliciteerd ! Erg goed nieuws. Lijkt me voldoeninggevend na 5 jaar knallen.

    Een mooie combi die mooie producten gaat voortbrengen lijkt me.

    Ben erg benieuwd naar jouw volgende stappen, China zal hierin niet geheel onbelangrijk zijn kan ik mij zo voorstellen.

    Succes en geniet van dit mooie moment !


    20 februari 2008 om 07:41
    schief

    Gefeliciteerd Marco, klinkt als een goede stap voorwaarts weer! Dus Ilse Media en MarketingTribune nu ook automatische partners van elkaar door een gedeeld belang?


    20 februari 2008 om 07:46
    David van Dam

    “Gee, Brain, what do you want to do tonight?” “The same thing we do every night, Pinky, Try to take over the world!” 😉

    Van harte Marco met deze mooie stap naar een nog completer marketinginformatieplatform!


    20 februari 2008 om 07:50
    ewout@onedaycompany.nl

    Hey Marco, na Twitter nu ook hier de felicitaties van mij hier. Lijkt mij inderdaad mooi : online uitgeven, offline uitgeven, (web) TV, vacatures vinden, online community met offline community via/met MEC : mmmm…ik denk : one stop shopping ?

    Als Lenthe nog borrels organiseert is het plaatje meer dan rond ;-D


    20 februari 2008 om 07:54
    Karlijntje

    Gefeliciteerd: ben erg benieuwd wat eruit gaat komen!


    20 februari 2008 om 07:54
    Ronald van den Hoff

    mooi gedaan Marco, tot later.


    20 februari 2008 om 07:56
    Doron

    Gefeliciteerd. Binnenkort dus MF ook te lezen op dode boom? Een bedankje voor de redactie van vrijwilligers lijkt me hier ook wel op zijn plek.


    20 februari 2008 om 08:09
    Paulo Lopes

    Mooie combi ! Succes !


    20 februari 2008 om 08:17
    mark_ask

    Een strategisch zeer sterke move van beide partijen. Gefeliciteerd!


    20 februari 2008 om 08:18
    Bart Maas

    Gefeliciteerd!!!


    20 februari 2008 om 08:22
    Sjef Kerkhofs

    Goed nieuws!! Slimme keuze, want beide erg sterke partijen. Ik lees MarketingTribune ook al lange tijd


    20 februari 2008 om 08:25
    Martijn Anschutz

    Gefeliciteerd Marco, veel succes!


    20 februari 2008 om 08:26
    Fred Sengers

    Leuk nieuws om te lezen, Marco. Ik denk dat MF en MT een mooi koppel vormen: het grootste marketingblog en het grootste marketingvakblad van Nederland.


    20 februari 2008 om 08:39
    BasPaauw

    Van harte Marco! Mooie stappen maak je deze maand, Blogads verkocht, bezig met een nieuw kantoorpand, samenwerking met MarketingTribune… ben erg benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Hoeveel volgen er nog deze maand? 😉


    20 februari 2008 om 08:45
    Stephan Fellinger

    Gefeliciteerd Marco, goed om te zien dat je keuzes aan het maken bent. Overigens zie ik er, onder kopje nieuws, nog steeds niets over op de site van Lenthe Publishers. Maar ja, daarom gaan ze natuurlijk ook de samenwerking aan, zodat jij ze kunt opvoeden op dat gebied ;-).


    20 februari 2008 om 09:08
    Tim Bakker

    Mooi nieuws ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Gefeliciteerd.


    20 februari 2008 om 09:21
    Fred Zelders

    Van HARTE Marco!

    En nu ga je ons vast ook nog vertellen dat alle leden van MF.nl het eerste exemplaar gratis op de deurmat zien vallen 🙂


    20 februari 2008 om 10:08
    Henk

    Goed gedaan jochie 😉 zie ook je mail. Eerste rondje is voor jou, tot binnenkort


    20 februari 2008 om 10:12
    Ronald Bouwman

    @Stephan sinds vanochtend 9.15u toch écht al op de Lenthe site… maar na een kleine aanpassing in het bericht inderdaad even niet meer te zien in het nieuwsoverzicht. We kunnen dus nog een hoop van MF! leren…


    20 februari 2008 om 10:28
    Vincent

    Marco, mooie berichten. Ik kan me de interesse van MT zeer goed voorstellen. De combinatie online-offline, ook in de nieuwsvoorziening, zal hiermee worden versterkt.

    groeten!


    20 februari 2008 om 10:50
    CemYildiz

    Gefeliciteerd!! Erg mooie stap, ben benieuwd wat de samenwerking gaat opbrengen.


    20 februari 2008 om 11:10
    Hildevandijk

    Marco, Gefeliciteerd met deze samenwerking!!


    20 februari 2008 om 11:18
    ssmeding

    Mooie ontwikkeling, gefeliciteerd Marco! (en anderen die MF groot hebben helpen maken)

    Hopelijk verandert de samenwerking niets aan MarketingFacts als zelfstandig merk, want dat is wat mij betreft niet nodig! Behalve natuurlijk dat beide partijen elkaar goed kunnen versterken.


    20 februari 2008 om 12:09
    Peter Davelaar

    Congrats Marco!


    20 februari 2008 om 12:16
    meus van der poel

    Veel succes. Knap zoals je gedurfdondernemerschap met gedegen professionaliteit weet te combineren.


    20 februari 2008 om 12:35
    MvO

    Hey, boeiend, zeg. Lenthe dat misschien/wellicht MF gaat overnemen. Waar HALEN ze het geld vandaan? Of gaat Lenthe soms naar de beurs, net als Ajax, haha.

    En MT wordt natuurlijk weer een weekblad, zoals vroeger. En dan heeft Adformatie weer een concurrent op de redactionele en vooral ook commerciele markt, na de opmerkelijke verdwijning van het weekblad Reclameweek (en wordt Adfo-zus TvM en passant geconfronteerd met een veel sterker geworden concurrent).

    Maar dan moet MT eerst zo impactvol worden offline als MF online … Some way to go.

    Gefeliciteerd heren, slimme deal!


    20 februari 2008 om 12:41
    Hans de Bruin

    Gefeliciteerd, hier worden we vast allemaal beter van 🙂


    20 februari 2008 om 12:56
    Luuk Ros (MarketingTribune)

    @MvO

    Mooie dagdroom, maar wekelijks worden we voorlopig niet en een hardcore reclameblad worden we ook niet. Wel een lenthefris tweewekelijks creatief en ondernemend vakblad over marketing, passend in de lange en eerbiedwaardige traditie van de titel. Eind maart vanaf nummer 6 volgt er een restyle van het magazine die weer voortkomt uit een herpositionering (die weer voortkomt uit een diepgravend telefonisch lezersonderzoek, jaja). We zitten in de laatste fase, dus houden het nog even spannend maar het gaat wat worden hoor. Een offline broertje met site en dagelijkse nieuwsbrief, MF meer dan waardig… geloof me (en abonneer je, dan ga je het meemaken ;-).

    @ Marco

    Biertje dan maar?


    20 februari 2008 om 13:14
    MvO

    @Luuk Ros: had iemand het over een hardcore reclamevakblad dan? Niemand toch…

    Herpositioneer-ze.


    20 februari 2008 om 13:34
    Edwin

    Gefeliciteerd, ook vanuit Zeeland!

    2008 is het jaar van de veranderingen, zo lijkt het 🙂


    20 februari 2008 om 14:55
    jpschadde

    Gefeliciteerd, lijkt me een ideale uitgangspositie zo :)!


    20 februari 2008 om 15:33
    Vincent Leenders

    Van harte gefeliciteerd met deze mooie samenwerking en veel succes met deze nieuwe fase van MF.


    20 februari 2008 om 18:23
    Loesje

    Gefeliciteerd en veel succes Marco!


    20 februari 2008 om 20:00
    Lia Vieveen

    Gefeliciteerd! Weer een bewijs dat er voor print nog veel mogelijkheden zijn!


    20 februari 2008 om 20:06
    FrankJ

    Marco proficiat met deze volgende mijlpaal! Ik ben erg benieuwd hoe de samenwerking vorm gaat krijgen en ik ga dit alles met net zoveel belangstelling volgen als ik in de afgelopen jaren al deed!


    20 februari 2008 om 22:18
    Folkert

    Klinkt als een goede verbetering. Van harte en veel succes.


    20 februari 2008 om 22:44
    Pieter Jansegers

    Proficiat.

    Wel nog eventjes wat vraagjes:

    Wat veranderd er nu precies aan deze site ? blijft de url bestaan ?


    21 februari 2008 om 18:22
    Pieter Jansegers

    Gr, d/t-fout gemaakt

    Wat verandert er nu precies aan deze site ?

    moet met een -t, had ik echter geschreven

    Wat is er nu precies veranderd aan deze site ?

    dan moest het een d…

    Moet ik dit nu honderd maal schrijven ?


    21 februari 2008 om 18:27
    charles hageman

    Hallo Marco,

    Gefeliciteerd met deze mooie ontwikkeling!

    grt


    25 februari 2008 om 07:33
    René Greve

    Dag Marco,

    Alsnog gefeliciteerd!! Weet je al waar je over 5 jaar wilt staan met je onderneming(en)?


    26 februari 2008 om 08:27
    MvO

    Hardstikke goed dus, die combi MF/MT, maar hoeveel netto-WINST zou MarketingFacts eigenlijk hebben gemaakt in 2007? Of behoor je zo’n vraag niet op zo’n heuglijk moment te stellen?


    26 februari 2008 om 14:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!