Buitenreclame ook in nieuw tijdbestedingsonderzoek

23 januari 2008, 08:36

Het platform van buitenreclame-exploitanten, PBE, heeft zich aangesloten bij de opdrachtgevers voor een nieuw Tijdbestedingsonderzoek (TBO) in 2008. Eerder al berichtten de mediabranche-organisaties SPOT (TV) en RAB (radio) om samen te gaan werken. De initiatiefnemers streven ernaar om één Tijdbestedingsonderzoek in de markt te zetten dat de steun heeft van alle communicatie-professionals (via: mediaonderzoek.nl).

De drie opdrachtgevers onderkennen het belang van een regelmatige meting van tijdbesteding. De leefomstandigheden wijzigen in rap tempo en daarmee ook het mediagebruik. In het onderzoek wordt ook het gebruik van de nieuwe media-technologieën gemeten. De markt vraagt om deze up-to-date informatie voor het optimaliseren van crossmedia campagnes en multimedia-strategieën. Het onderzoek sluit aan op het Tijdbestedingsonderzoek dat SPOT in 2006 heeft laten uitvoeren. Hierin ontbrak echter het mediagebruik tijdens het werk. De opzet zal nu worden aangepast, zodat ook dit deel van het mediagebruik gerapporteerd kan gaan worden.

De uitvoering van het onderzoek staat gepland in het voorjaar van 2008. De resultaten zullen in juni 2008 worden gepubliceerd.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!