ReclameReview: Opel

16 januari 2008, 09:28

Opel valt Volkswagen aan met deze commercial.

Credits:

Bureau: McCann

Concept: Jeff de Wolf

Copy: Willem van Harrewijen

Account: Edgar Rijnders

Verantwoordelijk bij client: Stephan Hinneman

Voor:

Qua uitvoering is het een mooie commercial die misschien nog wel meer op concurrent Volkswagen gericht is dan op de tv-kijker. De feiten spreken voor zich: meest gekozen lease-auto van 2007. Je denkt eerst dat je het logo van Volkswagen te zien krijgt, zeker als de voice-over begint met ‘Wie anders…’. Des te groter is de verrassing dat het hier om Opel gaat.

Tegen:

Hoe sterk sta je in de markt en hoe zelfverzekerd ben je als je de campagne van de concurrent nodig hebt om jezelf te promoten? Het is eigenlijk ook meer een ‘grap’ die door en voor reclamemensen is gemaakt, want hoeveel ongeïnteresseerde kijkers zullen zich druk maken over het ‘lenen’ van het Volkswagen-logo door Opel? Of zelfs een auto leasen naar aanleiding van deze commercial?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    MaartenThuisen

    @Edward

    Die kende ik nog niet! Leuke advertentie oorlog! Misschien kunnen we nu ook een reactie van VW verwachten?


    16 januari 2008 om 14:30
    Verkeek

    Hm, beetje jaren 80 uiting. Doet me weinig. Ook een beetje een zwaktebod van Opel omdat ze hier duidelijk maken dat volswagen de betere is.


    17 januari 2008 om 08:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!