Monster koopt affinity labs

4 januari 2008, 19:53

Via Cheezhead komt vandaag het nieuws tot mij dat Monster een aankoop heeft gedaan. Het koop Affinity labs, een community bouwer, voor $61 miljoen. Afiinity labs heeft een serie online communities zoals Nursinglink, Firelink en the apple (voor docenten). Het geeft, zoals Joel Cheesman al aangeeft, de drang aan van Monster om meer richting communities te gaan en de waarde van partijen als linkedin en facebook hebben voor recruitment ook naar Monster te verplaatsen.

Vorige week vroeg ik me hier nog af wie in 2008 verkocht zouden worden. Ik had Monster hoog op het verkooplijstje staan. Ze zitten op het eind van hun latijn, op de top van hun financiële winst, dus een fantastisch moment voor een exit. De klanten en relatie database is natuurlijk emens waardevol en hoewel groei lastiger is te realiseren binnen Monster, zijn er genoeg partijen die uit de mega hoeveelheden traffic en klanten meer kunnen halen. Monster lijkt nu met deze zet zelf die richting op te willen gaan. Een slimme zet denk ik, hoewel ze het wel in hun eigen business zullen moeten integreren.

Ik blijf overigens erbij dat ik denk dat Monster zelfstandig niet het eind van 2008 zal halen, ongeacht deze overname. Mogelijk als ze Linkedin of Xing zouden kopen kom ik daar op terug, voor nu zie ik ze nog steeds als kandidaat voor een overname door… bijvoorbeeld Microsoft.

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

2 Reacties

    m.

    ‘Ze zitten op het eind van hun latijn’. Zelf nog nooit op gezeten. Maar het lijkt me heel pijnlijk.


    5 januari 2008 om 16:14
    Martin Hellendoorn

    Monsteboard is in mijn ogen ook binnenkort verkocht. Google is misschien ook wel een kandidaat die de werving en selectie c.q. vacature kant op kan gaan. Zou een mooie intergratie met adsense kunnen zijn.


    6 januari 2008 om 17:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!