Interactieve abricampagne Samsung G800: 5539 foto’s

2 januari 2008, 06:24

Vorig jaar schreef ik op 17 december een posting over de interactieve abricampagne van Samsung om de G800 te promoten. Op drie locaties in Nederland (Amsterdam: Leidseplein/Rembrandtplein, Utrecht: Potterstraat) was de abri te zien én te gebruiken. Want de abri was voorzien van een webcam en een LCD-scherm, die door voorbijgangers bediend kon worden. Interactief, dus.

Het ging om een wedstrijd: bezoekers en makers van de foto’s konden een stem uitbrengen op hun favoriete foto. Samsung meldt (check hier de G800 actiesite) dat er in totaal ‘maar liefst’ 5.539 foto’s gemaakt zijn. ‘Uit de “top 100 meest favoriete foto’s” is er 1 winnaar getrokken.’ Die winnaar is dus te zien in bovenstaande afbeelding.

5.539 foto’s. Dat lijkt best een hele hoop. De looptijd van de campagne was ongeveer drie weken. Dat zijn dus pak hem beet 1850 foto’s per week, verdeeld over drie locaties zijn dat ongeveer 600 foto’s per week per locatie (85 per dag). Het ding was 24/7 te bedienen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Daan

    Vind ik toch nog redelijk veel. Zeker overdag zou ik niet snel voor zo’n ding gaan staan.


    2 januari 2008 om 11:26
    ralph van de Boom

    Hm ik heb het gemist, anders had ik sowieso gewonnen!


    2 januari 2008 om 11:37
    mgvandenbroek

    @Ralph: wat zou je hebben gedaan, dan 😉


    2 januari 2008 om 17:39
    sbharzevoort

    @ralph

    Ik heb de bus gemist toen ik voor zo’n abri stond. Wees blij 😉


    2 januari 2008 om 22:25
    Maarten Soetens

    Bushokjes? Wat zijn dat? 😉


    3 januari 2008 om 23:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!