Oud en nieuw 2007: Nieuwjaars-sms’jes klaarzetten met T-Mobile

31 december 2007, 07:00

Vanavond gaat iedereen met een mobiele telefoon na 00.00, als het nieuwe jaar nét begonnen is, massaal sms’en en bellen. Dat levert ieder jaar weer een forse piek op (hier op webwereld: 2005, 2006, en van vanmorgen: in België verwacht men een nieuw sms-record rond de jaarwisseling).

Bij T-Mobile hebben ze voor vanavond een handige service bedacht: de online nieuwjaars-sms-service. Uit het persbericht: ‘Via de website van t-mobile kan iedereen kosteloos vijf nieuwjaars-sms’jes klaarzetten, die automatisch na 00.00 uur worden verstuurd. Zo ga je zorgeloos het nieuwe jaar in’ (hier op De Telegraaf en op Connexie.nl).

Want: het is natuurlijk leuker om aandacht te besteden aan je vrienden of familie, dan dat je de hele tijd met de mobiele telefoon in je hand staat. Vooruit denken dus, een mooi voornemen voor 2008. Maar als je meer dan vijf vrienden hebt, zul je na twaalven alsnog aan de slag moeten met je mobiele telefoon.

Telecomwereld schrijft: ‘Er zijn overigens meer mogelijkheden om uw sms’jes alvast klaar te zetten. Een goed voorbeeld is SMSCity. Met deze service kunt u voordelig sms’jes verzenden, voor zo’n 6 á 7 cent per bericht. Op deze website kunt u bovendien sms’jes inplannen.’

In het persbericht meldt T-Mobile verder nog dat Sofie Cerutti van ‘160’ (dichtvorm gebaseerd op sms-format) bezoekers van T-Mobile shops geholpen heeft met het maken van een originele nieuwjaars-sms. Dat ziet er ongeveer zó uit:

een mooi nieuw jaar

met alles wat je verwacht hoopt wenst

geluk en gezondheid en geld

haha dat natuurlijk ook graag

nee gewoon dichtbij

dichter bij

dichtbij mij

Ik wens alle lezers van Marketingfacts alvast een gezond, gelukkig en succesvol 2008.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Daan

    Bij SMSCity kun je inderdaad SMS inplannen. Dat kost normaal 16.5 credits voor een reclamevrije boodschap. Nu is er echter een speciale nieuwjaars-sms-service. Daarbij kost het ineens 30 credits. Gevraagd naar het waarom; “er is een speciale applicatie voor gebouwd”. En bedankt 😉


    31 december 2007 om 08:46
    Tim van Letht

    Leuke actie van T-Mobile, maar niet enorm vernieuwend. Bij Hi is het bijvoorbeeld ook mogelijk om als abonnee wekelijks 15 gratis smsjes te versturen. Daarbij kun je ook aangeven op welk tijdstip je ze wil verzenden.


    31 december 2007 om 09:26
    Tim van Letht

    Sorry, te snel reactie geplaatst. Kleine aanvulling: als ik de voorwaarden goed begrijp hoef je geen abonnee te zijn bij T-Mobile en je kunt die 5 smsjes ook gratis naar buitenlandse nummers versturen. Dat is dan wel weer erg mooi! 🙂


    31 december 2007 om 09:29
    chi666

    Helaas, buitenlandse nummers kunnen niet worden ingevoerd, maar de service is wel cool.


    31 december 2007 om 10:29
    Hans

    werkt dit ook voor niet T-Mobile abonnees ? Vrouw zit bij Orange en krijg een onjuiste bevestigingscode terug


    31 december 2007 om 14:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!