Windows Live campagne ‘Live is nothing without you’ van start

12 december 2007, 07:17

Vandaag start de nieuwe Windows Live campagne ‘Live is nothing without you’. Om te benadrukken hoe belangrijk de gebruikers zijn, krijgen ze vandaag een dag lang ‘de macht’ op de portal MSN.nl. ‘Een ode aan de gebruiker,’ schrijft Microsoft in het persbericht.

En ook: ‘Een speciale publieksredactie zorgt er voor dat de ingezonden berichten geplaatst worden. De leukste inzenders worden geïnterviewd door Yes-R’ (lees ook: ‘Nieuwe MSN Video: cijfers en feiten’).

Het blijkt: er is Microsoft veel aan gelegen het nieuwe Windows Live stevig onder de aandacht te brengen. In het kader van deze pr-actie is ook een onderzoek uitgevoerd onder 2800 MSN-gebruikers.

En daar kwamen wel wat opvallende resultaten uit (ook op Admanager en De Telegraaf, lees op die laatste site ook de reacties: prachtig!).

Zo blijkt uit het onderzoek dat 55 procent van de jongeren zich geen leven meer zegt te kunnen voorstellen zonder MSN. Geen idee welke sturende vragen Microsoft allemaal heeft gebruikt, maar goed. Als het de helft is, vind ik het nog veel.

Andere opvallende resultaten. De computer is het belangrijkste apparaat in het leven van jongeren, twee keer zo belangrijk als de telefoon en vijf keer zo belangrijk als de televisie. 70 procent van de jongeren ziet internet als de belangrijkste bron van nieuws. Iets minder dan de helft van de jongeren heeft een of meerdere keren een liefde leren kennen via MSN Messenger.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    rasterhoff

    Bekend probleem: leuke actie, maar volgens mij is MSN er niet geheel op voorbereid: Server is too busy / the page cannot be displayed. Gemiste kans!


    12 december 2007 om 09:00
    Erick

    55 procent veel? Ongeveer 90 procent van de jongeren gebruikt msn toch? En van de groep gebruikers kan slechts 55 procent niet zonder? En dat met sturende vragen van iemand die er belang bij heeft dat het percentage hoog is?

    Dus bijna de helft van alle jongeren vindt dat ze, ondanks alle sturende vragen van Ms, makkelijk zonder msn kunnen. Ik hoop dan ook dat er sites zijn die koppen: ‘Jongeren vinden msn overbodig programma’.

    En dat miljoenenbezoek van msn.nl? Ja, als ik uitlog van Hotmail kom ik ook op die site, totaal automatisch. Niet te voorkomen. 6,5 miljoen mensen in Nederland hebben een Hotmail-account, 3,4 miljoen mensen komen per maand komen op het totaal Msn.nl. Dus 3,1 miljoen mensen loggen niet uit of ze komen niet op Hotmail. Nieuws: ‘Hotmail-gebruikers vinden Hotmail overbodig’

    ,,De computer is het belangrijkste apparaat in het leven van jongeren”. Duh, van de meeste volwassnenen ook, als ze de hele dag achter dat ding zitten op hun werk


    12 december 2007 om 12:38
    uhm

    Nou ja zeg Erick, wat een negatieve reactie. Ze hebben bij Microsoft erg leuke tools vind ik en een interessante website die dagelijks met leuke links en artikelen wordt gevuld. Ik vermaak me er prima mee, kan zelf ook niet zonder Messenger en gebruik dit zakelijk en prive. Je hoeft niet negatief te zijn he, op een blog. Mag ook gewoon wat leuks melden. Vind het echt een belediging voor het team dat daar zijn best doet dagelijks leuke content te leveren. En nee, werk er niet zelf maar ben puur gebruiker.


    13 december 2007 om 11:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!