Tribal en Ziber lanceren top40brands.com

10 december 2007, 16:36

Internetmarketingbureaus Tribal en Ziber lanceren top40brands.com. De top 40 is samengesteld op basis van twee onafhankelijk merkonderzoeken door resp. BrandZ (pdf) en Globalbrands (pdf) (via: marketingonline.nl).

Top40brands.com is opgezet om marketeers en consumenten snel inzicht te geven in de wijze waarop een sterk merk uit het dagelijks leven wordt beleefd op internet. Via de website kunnen geinteresseerden bekijken hoeveel wereldwijd en in Nederland gezocht wordt naar een merk en hoe dit zich verhoudt tot andere sterke merken. Verder kunnen bezoekers zien hoe een merk online wordt beschreven en hoe de website van het merk zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld. Tenslotte kun je bekijken hoe vaak er online naar een merk wordt gezocht in Nederland. De top40brands website maakt gebruik van verschillende online bronnen als Google Trends, Wikipedia en Waybackmachine.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bart Manders

    Waar halen jullie het aantal searches vandaan, als ik in Google Trends kijk zie ik geen aantallen alleen de trendlijn?


    11 december 2007 om 15:15
    Roy Huiskes

    Hmm, link bait snappen ze kennelijk wel, maar transparantie in reacties nog niet 😉

    Kom wiep!


    13 december 2007 om 22:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!