25% entertainment in 2012 user generated?

6 december 2007, 03:17

Binnen 5 jaar zal een kwart van de entertainment die wij consumeren gemaakt, bewerkt en gedeeld worden door peers (vrienden, familie, collega’s, etc) en niet door de klassieke mediagroepen. Dit is één van de resultaten uit het onderzoeksrapport ‘A Glimpse of the Next Episode’ dat is uitgevoerd door The Future Laboratory in opdracht van Nokia (via: digimedia).

Het onderzoek is uitgevoerd onder 9.000 trendzettende respondenten uit 17 landen waarbij vooral is gevraagd naar gedrag en levensstijl in relatie tot digitale media. Enkele highlights uit het onderzoeksrapport:

– 23% buy movies in digital format

– 35% buy music on MP3 files

– 25% buy music on mobile devices

– 39% watch TV on the internet

– 23% watch TV on mobile devices

– 46% regularly use IM, 37% on a mobile device

– 29% regularly blog

– 28% regularly access social networking sites

– 22% connect using technologies such as Skype

– 17% take part in Multiplayer Online Role Playing Games

– 17% upload to the internet from a mobile device “

Bron:

A Glimpse of the Next Episode

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!