Events 2.0

28 november 2007, 05:21

Terwijl we vandaag Twitter als backchannel testen tijdens Marketing3, zie ik zojuist op de weblog van Pierre Gorissen een verwijzing naar een aardig artikel getiteld How to Web 2.0 Enable your Live Event (pdf). Alhoewel de auteur niet met hele nieuwe inzichten komt, geeft het toch wel een aardig beeld hoe je zo optimaal mogelijk gebruik kunt maken van Web 2.0 tijdens live evenementen.

Iemand wellicht nog andere tips (of voorbeelden) om web 2.0 toe te passen voor, tijdens en na evenementen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    GeMulder

    “Iemand wellicht nog andere tips (of voorbeelden) om web 2.0 toe te passen voor, tijdens en na evenementen?”

    We hebben deze week EVENEMENTEN.mobi aangekocht en willen aan bovenstaande vraag graag nog “in combinatie met mobiel” toevoegen.


    28 november 2007 om 08:09
    Rob Koghee

    Afgelopen weekend organiseerde IDG Nederland voor de eerste keer de Zoom.experience. Locatie Jaarbeurs Utrecht. Een live event voor digitale fotografie en video. Een enorm succes met name dankzij de community van Zoom.nl. Een web 2.0 platform voortgekomen uit een ‘oude economie’ initiatief: Zoom Magazine. Maar liefst 15.000 van de 17.500 bezoekers kwamen voort uit voorinschrijvingen vanuit dit social network. Op het Zoom blog en forum werd voor, tijdens en na het event uitgebreid gepost. Met name de duidelijke kritiekpunten (het was te druk!) geven ons als organisator de nodige handvaten om het volgend jaar nog veel beter te kunnen doen. De standhouders spraken zich al uit voor een event, dat in 2008 minimaal twee keer zo groot moet gaan worden. Met dank dus aan de community!


    28 november 2007 om 08:43
    mroumen

    Wat ik vooral mis is beelden bij de events.

    Direct streaming (Ustream bijv.) is tegenwoordig zo makkelijk en toch gebeurd het nog erg weinig. Een proffesionele streaming geeft een event zeker meerwaarde.

    Alhoewel het er wel zeker voor kan zorgen dat mensen thuis blijven om het vanuit de luie stoel te volgen.


    28 november 2007 om 10:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!