WieWatDaar.nl geeft inzicht in relevante Google posities

1 november 2007, 12:11

Onlangs werd hier op Marketingfacts nog geopperd om een top-10 SEO tools te presenteren. Vandaag hebben Bekent en One Step More de SEO-tool WieWatDaar.nl gelanceerd. Wellicht een mooie aanvulling op deze lijst. Waarom? Met WieWatDaar.nl kan iedere webmarketeer en website-eigenaar gratis zijn eigen website én zijn belangrijkste concurrenten binnen Google.nl volgen.

Met een automatische update krijgen de abonnees gratis elke week de laatste posities door via hun e-mailadres. Marketeers en website-eigenaren volgen zo in één oogopslag of ze hun concurrenten verslaan binnen Google.nl. WieWatDaar.nl kijkt daarbij of er een top-100 positie wordt behaald. Daarnaast biedt wiewatdaar.nl standaard overzichten van populaire online branches als Finance, Travel, Overheid en Marketing. Binnenkort kan iedere bezoeker zelf ook analyses uitvoeren en toevoegen. Interessante uitkomsten zijn er nu al te zien!

Natuurlijk realiseren wij ons dat er meerdere rankingstools zijn en dat zoekmachines zelf ook mogelijkheden bieden. Echter voor deze tools moet je betalen of zijn de mogelijkheden vaak beperkt.

Wij zijn erg benieuwd wat jullie vinden van WieWatDaar.nl

Hans van der Mey is freelance copywriter en internetadviseur. Met One Step More adviseert hij bedrijven op het gebied van websites en (online)communicatie≺. Door zijn parate kennis schrijft Hans frequent boeken, vakartikelen en educatieve hoofstukken binnen handboeken. Voorbeelden zijn het Marketingfacts Jaarboek 2008 en 2009, het IAB Digital Marketing Book 2005, artikel in ADFOresult en Het E-Commerce Handboek. Vanaf 2002 heeft Hans gewerkt voor o.a. Achmea, Microsoft, Wanadoo, ING Bank, Lotto, Toto en Krasloten. Momenteel werkt Hans voor ProServe en Zuwe (webteksten) en voert hij voor ACHMEA het externe projectmanagement van een geheel nieuw intranet voor FBTO en Centraal Beheer.

Categorie
Tags

14 Reacties

    Tim Sanders

    Zeer bruikbare tool, je hebt in één overzicht direct een groot deel van je concurrentie te pakken. Daarnaast is het ook mogelijk om een analyse van je eigen bedrijf en je naaste concurrenten in je mail box te krijgen.

    Wel grappig om te zien is dat de Bavianen van Dierenpark Emmen het hoogst scoren in googel van alle dierentuinen.


    1 november 2007 om 12:31
    Erik Dijkstra

    Hey! handige tool! Alleen.. wat is het verdienmodel hierachter?

    Gaan ze me kapotspammen met optimalisatie aanbiedingen? 😀


    1 november 2007 om 13:09
    Maarten

    Leuke tool.

    Woordgrapje hoop ik als de analyse voltooid is.

    WieWatDaar met als ondertitel: een bekent marketing en internet concept … ze houden van allitteratie?


    1 november 2007 om 14:16
    Kelvin

    Er is geen banner of advertentie te vinden. Zelfs in de ‘analyse’ mail staat geen woord overbodige informatie. Een lijst met je zoekwoorden en het resultaat per website, duidelijk en overzichtelijk!


    1 november 2007 om 14:17
    Maarten

    Excusez moi. Had even de BekenT gemist in het hele verhaal.

    Te druk hier,..


    1 november 2007 om 14:28
    André Scholten

    @Schelte: dat geeft dus precies aan zoals het nu met pagerank staat, het is niet belangrijk. Relevantie wordt veel meer gewaardeerd.


    1 november 2007 om 14:28
    André Scholten

    Dan nog een kritische noot bij de tool: rankings kunnen schommelen per datacenter. Ik heb nu een paar handmatige checks gedaan en zie nogal verschillende cijfers vergeleken met de tool. Hoe meten jullie precies de diverse posities?

    Natuurlijk geeft het wel een mooi globaal beeld maar met de verpersoonlijking van de resultaten in het achterhoofd genomen wordt hij steeds minder exact. Verder werkt hij goed voor een concurrentie analyse op top-keywords, maar over de posities op de duizenden long-tail woorden kun je nog weinig zeggen. Je concurrent kan hier vele malen beter op staan.


    1 november 2007 om 14:38
    kappenburg

    En waarom laat je de volgorde van de sites niet afhangen van de ranking op dat woord? Dacht nu steeds dat MF steeds won, maar moest zelf in mijn hoofd gaan rangschikken…


    1 november 2007 om 16:45
    Martijn van Well

    De website heeft mooie web 2.0 kleurtjes, duidelijke aansprekende tekst, is overzichtelijk en mooi met toplijstjes per branche, maar toch weet het mij niet te pakken? Ik heb me ingeschreven om eens te kijken, maar ik sluit me aan bij André. Voor de partijen die er al wat meer bezig zijn is dit nou niet echt dé tool. Daarvoor is het te beperkt.

    Maar daar richten ze zich vast ook helemaal niet op. Het is bedoeld voor die MKB-ers die wel de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt en die wil Bekent Internet Marketing graag komen aanwijzen natuurlijk. En dat doen ze op een leuke manier. Leuk marketing initiatief dus!


    1 november 2007 om 18:57
    André Scholten

    Misschien moeten we gewoon het keyword “Traffic Builders” pakken 😉


    2 november 2007 om 13:52
    Hanzel

    @Wolter, dank voor je complimenten!

    @Andre/Wolter en iedereen, elke week publiceren we een branchespecifiekreport met daarin een aantal relevante keywords!


    2 november 2007 om 14:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!