Financiële Telegraaf bundelt krachten met Bindex.nl

19 oktober 2007, 08:13

DFT.nl gaat samenwerken met de beleggerscommunity Bindex.nl. Enige maanden geleden maakte Marketingfacts als eerste melding van de site waarop “gewone” mensen hun aandelenadviezen kunnen plaatsen. Inmiddels zijn er duizenden adviezen op de site gepubliceerd. Vanaf vandaag is de toptien score van de meest kansrijke aandelen volgens de gebruikers van Bindex op de homepage van DFT.nl te vinden. De redactie van DFT.nl zal eveneens regelmatig ingaan op de adviezen van deze beleggers.

Michiel Rademakers, channel manager van DFT.nl: “Bindex is voor beleggers een interessant voorbeeld van een zogeheten web 2.0 site omdat het is opgezet volgens het Wisdom of Crowds principe. Dit betekent dat de adviezen van de massa uiteindelijk meer rendement zouden moeten opleveren dan die van individuele, professionele analisten. Noodzakelijk voor succes is dan ook een flinke toeloop van deelnemers en daarin kan DFT een goede rol spelen. Voor DFT bezoekers biedt Bindex extra toegevoegde waarde in beleggingsanalyse en –advies.”

Jorrit Baerends, oprichter van Bindex ziet De Financiële Telegraaf als een ideale samenwerkingspartner: “Omdat DFT de grootste Nederlandse financiële nieuwssite is, ontstaat voor ons de mogelijkheid om de functionaliteit van Bindex bij een grote groep beleggers onder de aandacht te brengen. Juist deze toestroom van nieuwe bezoekers en gebruikers en hun toegevoegde expertise zal de site nog nuttiger maken voor de beleggers.”

Het is niet de eerste keer dat DFT.nl samenwerkt met een site die de kracht van particuliere beleggers gebruikt. Eerder was er een samenwerking met Stockscore, mede opgericht door Marketingfacts blogger Bas van de Haterd.

Jeroen Bertrams
Investeerder en Digitaal Strateeg bij Zelfstandig

Jeroen is een actieve angel investeerder en adviseert bedrijven over online strategie. Misschien wel één van de eerste auteurs op Marketingfacts.nl. Eerste blog in 2006 (en dat artikel is inmiddels bijna 100.000 keer gelezen). Auteur van 9 boeken, waaronder "Succesvol investeren in startups" (2019), "Bedwing het monster social media" (2015), "Social Media Expert in een Week" (2012/2013), "Online Marketing Expert in een Week" (2012) en "Online Marketing: strategie & tactiek" (2010).

Categorie
Tags

1 Reactie

    chi666

    Jeroen en Jorrit: veel succes.


    20 oktober 2007 om 07:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!