10 Minuten :: Innovation Graveyard

11 oktober 2007, 04:17

10 Minuten :: Innovation GraveyardIn tien minuten als een flipperkastbal door de ‘brave new media world’ met Jeroen de Bakker als TomTom en Dirk Johan Klanker als sideclick. Deze keer in 10 Minuten: heeft Jeroen als media-ondernemer al een factuur verstuurd? Wat is de Innovation Graveyard? En, is er leven na de Innovation Graveyard?

Beluister de nieuwe 10 Minuten.

I am a brand lover and marketing pioneer, at the nexus of creativity, business transformation and technology. For 20 years, I advised top-tier European companies on branding, disruptive business planning, go-to-market, growth strategy, PR, e-commerce, technology and startup culture. I co-founded and managed several upstarts and actively contribute to the rise of startups as an angel investor in tomorrow's economy. My last job was managing director Product & Growth audio at Talpa Network. Currently I combine a my role as managing partner of audio agency Airborne with being a board advisor at several innovative and creative companies. I started my career in advertising and in 1997 I co-founded Qi, the most successful digital branding agency in the Netherlands at the time. After 7 years we sold the company and I became managing director and director strategy & innovation at TBWA\​ Amsterdam. In 2010 I launched Lab1111, a creative company that develops digital communication products. One of our innovative initiatives became a separate company funded by SHIFT Invest, an impact investment company initiated by Rabobank, the World Wide Fund for Nature, Delft University of Technology, Wageningen University & Research Centre and Menzis. Over the years I have received numerous awards for creativity, innovation and effectiveness for international clients. In 2013 and 2019 I was mentioned as one of the best marketeers in the Netherlands, while in 2010, I received a Coq d'Honneur award from the Society of Advertising for my continuous efforts in spreading the digital word.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Annet

    Uhh, wat voor een plugin moet je hiervoor installeren, mijn computer liep finaal vast.


    11 oktober 2007 om 06:08
    media

    Annet, als het goed is heb je alleen quicktime nodig. We zijn nog aan het kijken waar we deze podcasts in toekomst neer gaan zetten (zie ook discussie vorige keer).


    11 oktober 2007 om 06:37
    Bart

    hoe kun je deze podcast downloaden?


    11 oktober 2007 om 09:38
    Oxysept

    Zo te horen ligt de plopkap al op de innovation graveyard!


    11 oktober 2007 om 09:46
    Ronald ter Voert

    @jeroen: om te voorkomen dat deze (op zich leuke) audio-posting teveel de ‘Jeroen de Bakker’-show op MF wordt, is het wellicht raadzaam om in de toekomst met meerdere mensen het gesprek in te gaan.

    De beginvraag bij de posting ‘heeft Jeroen als media-ondernemer al een factuur verstuurd? ‘ kan me eigenlijk erg weinig schelen. Ik geloof niet dat deze vraag relevant is voor het MF-publiek.

    Begrijp me niet verkeerd, jouw visie op allerlei (media-)zaken is absoluut interessant. Maar voor je eigen ‘zoektocht’ is het wellicht ook handig om andere mensen met een ‘vernieuwende’-visie op mediagebied te laten aanschuiven. Open en active sharing. Idee?

    Aangezien ik erg van flipperen houdt, lijkt de analogie met het 10”-gesprek vooral op een trage kast. Dat gaat vervelen 😉


    12 oktober 2007 om 13:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!