PICNIC ’07: EEN en WhyRobbieRocks geven stemmen een gezicht

29 september 2007, 10:29

Een alleraardigst gesprek over virale campagnes met marketing & sales executive Matthijs Wateler van WhyRobbieRocks gisteren op PicNic07, leverde mij het volgende persbericht op.

17 oktober is het Wereldarmoededag. WhyRobbieRocks organiseert in samenwerking met EEN een wereldtour met levensgrote avatars, die op 17 oktober in Utrecht van start gaat. EEN is de Nederlandse variant van ONE. ONE is opgezet door Bono, leadzanger van U2, en wordt ondersteund door celebrities als George Clooney en Angelina Jolie.

WhyRobbieRocks is bekend geworden met zijn virtuele community waarbij gebruikers een eigen avatar ofwel een digitale alter ego kunnen creëren. WhyRobbieRocks gaat nu een stap verder door deze avatars in de echte wereld in te zetten voor EEN “Armoede de wereld uit”.

De aftrap voor de wereldtour met de mensgrote avatar displays is op 17 oktober 2007 in Utrecht op het Domplein. Hier start om 09:30 de campagne waarna de 250 avatars door studenten en vrijwilligers per trein worden vervoerd naar het Binnenhof in Den Haag. Hier zullen zij als representatie worden gebruikt om een gezicht te geven aan de tienduizenden stemmen die zijn gegeven op een.nl . De stemmen zullen worden aangeboden aan Minister Wouter Bos van Financiën en Minister van Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders om zo op een spectaculaire manier aandacht te vestigen op de armoede in de wereld.

Na de presentatie zullen alle avatars worden overgevlogen naar Washington D.C. Hier zullen zij de ministers Bos en Koenders ondersteunen om de voortrekkersrol die Nederland heeft, in het behalen van de millenniumdoelen, te benadrukken. Zij zullen hierbij de andere landen die bijeen komen op de jaarlijkse bijeenkomst van de Wereldbank en het IMF oproepen om de millenniumdoelen te verwezenlijken.

De in Nederland geïnitieerde campagne zal vervolgens een nog duidelijker internationaal karakter krijgen wanneer andere landen zich zullen aansluiten om nog meer avatars bij de wereldtour te voegen. Het einddoel van deze campagne is met tienduizenden avatars in het Central Park van New York een positief signaal af te geven aan de wereld. Hiermee zal worden verbeeld dat er een groot draagvlak bestaat om de wereld armoede aan te pakken.

Ook MSN en Hyves hebben inmiddels hun medewerking verleend aan deze virale campagne. Via deze link wordt je rechtstreeks naar de Hyvertising pagina geleid. Je kunt een avatar aanmaken en die op Hyves en MSN gebruiken.

Moeder, maf, media. Join me on Twitter www.twitter.com/droombos

Categorie
Tags

2 Reacties

    Timo

    SUPER campagen! Kunnen wij geen avatars sponseren dmv ons bedrijfslogo op avatars????


    30 september 2007 om 06:54
    Niels Langereis

    Beste Timo,

    Het is zeker mogelijk om avatars met je bedrijf te sponsoren. Voor meer informatie kan je met mij contact opnemen. Ik treed op voor RobbieNetworks als pr en media consultant. Ik heb alle informatie voor handen om je eigen avatar (of meerdere) te sponsoren.

    Groeten Niels Langereis

    +31 6 52 60 19 61

    niels@vimm.nl

    namens:

    WhyRobbieRocks.com

    &

    De EEN campagne http://www.EEN.nl


    30 september 2007 om 08:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!