Omniture koopt Offermatica

10 september 2007, 03:52

Afgelopen week heeft Omniture, één van de grote spelers op het gebied van webanalytics, bekend gemaakt dat zij Offermatica heeft overgenomen voor een bedrag van 65 miljoen dollar. Offermatica is marktleider op het gebied van A/B testing en Multivariate testing. Eerder dit jaar kocht Omniture al behavioral targetingbedrijf Touch Clarity (via: Blinkz!).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    wesseling

    Omniture is goed bezig. Als ze alles goed weten te integreren krijg je echt Webintelligence 2.0 en hebben ze een product dat zodanig beter is dan Google Analytics dat je er met plezier voor betaald (omdat je het ook terugverdiend). Let wel: niet voor mkb-ers :-). Ben wel benieuwd wat de internet NMA hiervan vindt en welke stappen de concurrenten gaan zetten (wie koopt wie?)


    10 september 2007 om 06:21
    Mark Tijssen

    Omniture is inderdaad hard aan de weg te timmeren. Belangrijk als ze de concurrentie voor willen blijven. Ook Visual Sciences zit niet stil en ook Google (website optimizer) is aan het experimenteren met mulitvariabele testing (adwords gerelateerd). Met de aankoop van Touchclarity (alleen voor een zeer selecte groep ondernemingen rendabel) en Offermatica hebben ze wel een redelijke voorsprong op het gebied van (multi) variabele testing op de markt verkregen. Wie volgt? En zijn er nog meer pakketten die dit aanbieden als aanvulling op haar statistieken?


    11 september 2007 om 09:46
    daniel@clickvalue.nl

    Internet NMA?

    Ik hoop niet dat zoiets snel nodig zal zijn.


    12 september 2007 om 17:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!