Google talentmaps

7 september 2007, 10:50

Afgelopen week ontvingen we bij Marketingfacts een persbericht over google talentmaps. Marketingonline plaatste het bericht, Polle ontmaskerde de hoax snel. Bas Gezelle is namelijk

student

communicatiemedewerker bij een brancheorganisatie en zoekt een baan in de interactieve marketing. Hij heeft zichzelf in google maps gezet en via dit (fake) persbericht hier gepoogd aandacht voor te krijgen door het google talentmaps te noemen.

Een vorm van solliciteren 2.0, zo noemde mijn blog-collega Michel het op HRlog. En daar heeft hij natuurlijk volledig gelijk in. Het is een mooie manier van personal branding om jezelf op de kaart te zetten (in google maps dus letterlijk dit keer) en de aandacht te vestigen op je persoon. Daarnaast bewijst Bas Gezelle hier volgens mij wel mee dat hij creatief en out of the box kan denken als het nieuwe media betreft. Het feit dat Marketingfacts er geen aandacht aan besteed had (vooral wegens een overvolle agenda van mijn persoon) deed hem de moed niet in de schoenen zinken. Gisteren nam hij nogmaals contact op met Marco om de hoax te verklappen en te vragen of er alsnog aandacht aan besteed kon worden. Tot op heden heeft namelijk geen bureau toegehapt en dat vind ik persoonlijk vreemd en spijtig. Aangezien doorzettingsvermogen wat mij betreft beloond dient te worden: bij deze het bericht.

Uiteraard verwachten we nu van hem wel dat hij op dit blog (of naar mij persoonlijk) aangeeft of hij er gesprekken en een baan aan over gehouden heeft!

Bas van de Haterd
Professioneel bemoeial bij Van de Haterd Consultancy

Freelance professioneel bemoeial. Kijkt altijd naar het fundamentele probleem, niet de quick fix. Centrale focus zijn de (online) dialogen met klanten, stakeholders, medewerkers en toekomstig medewerkers (afhankelijk van de opdracht). Actief als interim community manager, projectleider voor nieuwe corporate recruitmentsites, adviseur bij verschillende start ups en inspirator m.b.t. de toekomst van werk (de arbeidsmarkt van de 21e eeuw).

Categorie
Tags

16 Reacties

    Bas Gezelle

    De aanhouder wint 😉

    Leuk dat je er alsnbog een artikel aan gewijd hebt. Overigens ben ik geen student, maar werk ik nu op de communcatieafdeling bij een brancheorganisatie.

    Ik zal uiteraard alle Marketingfactslezers op de hoogte houden van de stand van zaken in mijn zoektocht naar een nieuwe baan.


    7 september 2007 om 11:45
    Bas Gezelle

    Overigens ook leuk om te vermelden dat zowel z.nu.nl en marketing online het persbericht letterlijk hebben overgenomen als nieuwsitem.


    7 september 2007 om 11:49
    mgvandenbroek

    Geweldige actie. Petje af voor Bas.

    @Bas: als ik hierboven op je naam klik dan… Je hebt toch wel een website, vol met allerlei interessante artikelen? 😉


    7 september 2007 om 11:58
    Bas Gezelle

    @ Matthijs. Nee nog steeds niet. Erg he. Ik moet daar echt even snel tijd voor maken. Nu met mijn landelijke bekendheid kan ik niet meer zonder natuurlijk. Iedereen is benieuwd naar mijn visie op interactieve marketing anno 2007. 😉


    7 september 2007 om 12:03
    chi666

    @Roel: je komt in de buurt van SPAM op deze manier hè… (zeg dan tenminste tegen Bas dat je hem wel verwacht te zien op de marngrove jobdate)

    @Bas: Tja, een site hebben met je gegevens en zo is in dit geval wel verstandig natuurlijk. De actie was nog niet helemaal doordacht dus. En sorry voor de fout in het student zijn.


    7 september 2007 om 12:07
    Bas Gezelle

    @ Roel. Ik weet het, heb me uiteraard ook aangemeld voor de Jobdate. Ik vrees alleen dat ik het niet ga redden. Heb me ook al netjes afgemeld en ga uiteraard nog wel solliciteren. Ik ga mijn best doen om toch proberen te komen.


    7 september 2007 om 12:11
    Bas Gezelle

    @ Bas. Nouja mijn gegevens staan wel online. In de pdf die ik als bijlage heb gestuurd bij het fake persbericht staat wel een link naar mijn CV op docs.google.com .


    7 september 2007 om 12:17
    schief

    @ Bas van de Haterd – Nee, was heel gericht bedoeld en blijkbaar onnodig zie ik in het bericht eronder.

    @ Bas Gezelle – Inderdaad, ik zie je op de lijst staan ‘onder voorbehoud’, had ik er eerst bij moeten pakken. Het duurt tot 7 uur, dus wellicht tot straks dan.


    7 september 2007 om 12:18
    ronald van den hoff

    @ Bas Gezelle, check ff je e mail, ik wil je graag ontmoeten


    7 september 2007 om 14:24
    zbdigitaal

    Tsja, ik zag ‘m ook in de mail en kreeg, net als Marco, ook nog nog terug via Google. Toen ging ik er maar vanuit dat het spam was idd. Er had, om het af te ronden, nog net een teaser in Google moeten zitten.

    Maar origineel is het zeker!


    8 september 2007 om 22:20
    Patrick van Hees

    Beste Bas,

    Klasse-actie!

    Wij hebben altijd ruimte voor out-of-the-box-denkende, creatieve marketeers. Als je interesse hebt, wil ik graag samen met je een aantal opties doornemen.

    Wij zijn marktleider in marketing voor banken en verzekeraars.

    PS dit is geen hoax…


    10 september 2007 om 10:11
    Bas Gezelle

    Ja ik zit vol goede ideeen. Wanneer ziet mijn toekomstige dit werkgever in?

    Ik heb ondertussen wel twee gesprekken. Bij een gesprek heeft mijn viral hier direct voor gezorgd. De ander indirect, door deze actie te vermelden in mijn sollicitatiebrief.


    13 september 2007 om 14:40
    chi666

    Klasse Frank!


    12 oktober 2007 om 07:24
    Bas Gezelle

    Haha. Krijg net een felicitatiemailtje dat men op MF leest dat ik een baan. Twitteraars wel op de hoogte gesteld, maar vergeten hier te vermelden. 😉

    Maar inderdaad ik ga per 1 december bij Rhinofly werken. Errrrg veel zin in!


    12 oktober 2007 om 12:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!