Open Source Advanced Branding Masterclass van start

4 september 2007, 10:00

Begin juni kwam Idris Mootee, voormalig senior vice president Strategy&Innovation bij Blast Radius op het idee een Advanced Brand Strategy Masterclass geheel gratis en open source aan te bieden. Het materiaal dat normaal over drie dagen wordt verdeeld, wordt nu gratis online aangeboden in 10 weken. Vragen kunnen online via het blog van Idris Mootee worden gesteld. De eerste presentatie What is a Brand? Introducing brand taxonomies staat inmiddels online.

Amazing Minds heeft het geheel opgepikt in Nederland en een speciale Brandwiki ingericht voor Nederlandse deelnemers.

Hoewel de masterclass niet zal ingaan op de basisconcepten van branding en brand management, blijft het (denk ik) voor iedereen interessant zo worden enkele mythes rondom branding weggenomen en worden deze in het perspectief geplaatst van de huidige trends, waarin de controle over brand messages en brand meaning verschuift van organisaties en marketing-afdelingen richting consumenten.

Het complete programma voor komende weken ziet er als volgt uit:

Week 1: What is a Brand? Introducing brand taxonomies

Week 2: Branding and advertising

Week 3: Managing brand meaning

Week 4: Developing brand architecture

Week 5: Developing brand strategy (part 1)

Week 6: Developing brand strategy (part 2)

Week 7: Managing luxury brand

Week 8: Branding for the future: responding to the challenges

Week 9 & 10: Participants develop joint deliverable(s)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bart Suichies

    Hey wat leuk om op marketingfacts te staan! 🙂 De masterclass is inderdaad vandaag begonnen. Het idee achter de NL Brandwiki is om een Nederlands tintje te kunnen geven aan de verschillende discussies, vragen en opdrachten. Bovendien is het een makkelijke manier om alle inhoudelijke zaken te verzamelen en te verspreiden. Mogelijk kunnen we de boel afsluiten met een ‘live’-meeting.

    Ik moet alleen nog een beetje kijken of een wiki ook een handig middel is om snel discussie te voeren, of dat ik daar beter nog een forum voor kan opzetten. Suggesties zijn welkom!


    4 september 2007 om 14:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!