Frank Eijken over crossmedia-aanpak van RTL Nederland

25 augustus 2007, 08:04

In het vakblad ReclameWeek van deze week een aardig interview met Frank Eijken, COO van RTL Nederland. Naast onderwerpen als RTL8, publieke omroep en voetbal, gaat hij ook kort in op de crossmedia-aanpak van RTL:

(…) Er zijn drie dingen die RTL Nederland ontwikkelt: tv, web en mobiel. ‘We hebben hier een interactieve afdeling van veertig man. Zelf noem ik dat vaak het grootst bewaarde geheim van Hilversum. Met RTL.nl zijn we in de top tien gekomen van de STIR-sites. De videostreams gaan naar zestig miljoen, de integratie tussen tv en internetcontent gaat steeds beter lopen. Het is een uitvloeisel van onze digitale strategie, internet is een volwaardig onderdeel geworden. TV is nog heel dominant en daar zit onze winst. De vraag naar reclamezendtijd is nog altijd groter dan het aanbod en is bovendien toegenomen. ‘Maar hoe maak je de vertaling naar andere platformen? Hoe kun je met een adverteerder over experience praten? We zijn met enkele prachtige voorbeelden bezig. We hebben een Amma gewonnen voor de Toilet Makeover, dat is een advertentiemodel. We hebben een prachtige case met Mijn tent is top. Hierin hebben twee top tien adverteerders, Heinken en ING, een tv-programma als basis gebruikt. Dat is naar internet vertaald en er waren events op de plek zelf. Vijf jaar geleden was dat bij ons ondenkbaar.’ (…)

Ben benieuwd waar RTL over een paar jaar staat met haar crossmediale formats. Met de komst van John de Mol naar RTL zijn de verwachtingen in ieder geval hoog gespannen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!