Digg wisselt Google voor Microsoft

26 juli 2007, 12:53

Microsoft heeft het exclusieve recht gekregen om alle advertenties te gaan verzorgen op Digg.com. Google verzorgde voorheen de advertenties en heeft het nakijken. Hoewel Digg ook in gesprek was Yahoo! en Google, besloot het uiteindelijk in zee te gaan met Microsoft dat middels het vernieuwde AdCenter het beste advertentieplatform bood, hoewel voor mijn gevoel Microsoft niet echt geliefd is bij de hardcore diggers.

De overeenkomst heeft een duur van drie jaar en is voor Microsoft een overwinning in een advertentiemarkt vol overnames met Google als grootste concurrrent. Eerder nam Microsoft al Aquantive over voor $6 miljard, werd Doubleclick overgenomen door Google voor $3,1 miljard, kocht Yahoo! Rightmedia, WPP kocht 24/7 Realmedia en nam AOL’s Advertising.com AdTech over.

What’s next?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Zorg

    What’s next … idd ! Google World Domination? 😐


    26 juli 2007 om 18:59
    Bart Burggraaf

    Wat ze er dan niet bij vertellen is dat Microsoft verlies maakt op de deal (bron: techcrunch). Beetje kunstmatig p/v’s kopen voor een groter bereik voor adverteerders…


    27 juli 2007 om 03:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!