Hoe kunnen bedrijven voordeel halen uit Web 2.0?

Hoe kunnen bedrijven voordeel halen uit Web 2.0?

Cascading collaboration for competitive advantage (Source: New Paradigm)

Eind maart verwees ik naar een publicatie in McKinsey Quarterly waarin de onderzoeksresultaten over het gebruik van Web 2.0 in bedrijven. Meest opmerkelijke resultaat uit dit onderzoek was dat de Europese bedrijven vwb Web 2.0 zeker niet achter lopen op de Amerikaanse bedrijven. Het meest populair bleek de inzet van Web 2.0 voor customer interactie (70%) en interne kennisdeling (75%).

Afgelopen week werd in Boston het Enterprise 2.0-congres gehouden naar hoe Web 2.0 bedrijven kan helpen. Ik moet de presentaties, podcasts en videos nog bekijken, maar wil jullie in ieder geval alvast wijzen op de whitepaper ‘Winning With The Enterprise 2.0’ (pdf) van Don Tapscott. Opnieuw veel aandacht voor de klantcontactstrategie en (interne) kennisdeling.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Voordat we opnieuw een discussie krijgen over wat web 2.0 nu precies is, verwijs ik je graag naar Update Web 2.0 waar ik recentelijk een aantal definities voor Web 2.0 (van o.a. Forrester) heb samengevat.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.