Web Lives, scenario on demand

19 juni 2007, 14:22

{title}Gisteravond zat ik met Erwin Blom en andere twitteraars in een VanKootenendeBie YouTube Streambox de hilarische hoogtepunten van Borat te bekijken. Ik dacht toen, hoe zou het zijn als wij als groep kijkers live streams zouden kunnen beïnvloeden? Video on demand, maar dan een stapje verder: scenario on demand.

De indrukwekkende tentoonstelling in Mediamatic Girlfriend Experience van Martin Butler schoot hierbij door mijn hoofd. Hoe zou het zijn om avatars als in mede-cyberidentiteiten te kunnen besturen vanuit je luie stoel? Wat schetst net mijn verbazing toen ik het blog van een oud mentor Frank Boyd aan het lezen was. Web Lives!

Web Lives is een engels broadband show van ITV.com, waarbij de kijkers het verloop van 3 minuten durende documentaires rond verschillende mensen kunnen volgen en beïnvloeden. De show is afgelopen week gestart en de episodes zijn op de website gratis te volgen. De hoofdrolspelers van Web Lives zijn allen lid van een online community, zoals Sugar Daddy, Second Life of MySpace.

Veelbelovend en innovatief, om thema gerichte broadband formats te bedenken voortbordurend op het succes van de YouTube formule en de behoefte van de kijker om zich te spiegelen aan dagelijkse en simpele ervaringen en dat te kunnen co-regisseren. Mijns inziens een onontgonnen en uitdagend terrein.

Moeder, maf, media. Join me on Twitter www.twitter.com/droombos

Categorie
Tags

2 Reacties

    Flitter Blog

    Leuk concept, benieuwd hoe dit zal gaan ontwikkelen. Zeker onontgonnen terrein, de uitdaging zit vooral in de drempel verlagen om mee te doen denk ik..


    19 juni 2007 om 19:23
    Annet

    @Flitter

    Om als kijker mee te doen bedoel je?

    Ik denk dat bijvoorbeeld De Gouden Kooi het beter zou doen als kijkers invloed zouden hebben op het scenario. Als de kijker via sms of polls zouden kunnen kiezen over nieuwe huisbewoners, georganiseerde dates, ruzies die beslecht moeten worden etc. Weinig garantie dat het er beter op zou worden aan kwaliteit uiteraard, bagger blijft nu eenmaal bagger 😉 maar als je dan toch aan het experimenteren bent …


    20 juni 2007 om 04:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!