Discover(y) 2057 via Veoh

22 mei 2007, 04:42

Wilde ik al een tijdje posten voor de innovatie en Discovery liefhebber zoals mijzelf; Discovery`s nieuwe mini-serie met Michio Kaku over de wereld in “2057”, bekeken vanuit: The City, The Body en The World.

Wilde maar al te graag de DVD bij Discovery bestellen, want de serie werd begin dit jaar in de states gelanceerd en zou zo tegen mei op dvd te verkrijgen zijn, maar ze bleken alleen “internationaal” naar Canada, Engeland en Ierland te shippen, blijkbaar nog niet van de digitale ®evolutie gehoord , want na een paar minuutjes goed zoeken, kwam ik de hele serie (in scherpe kwaliteit en ook gewoon te downloaden) op Veoh tegen.

2057: The Body

2057: The World

Jason Simmonds
Innovatie Specialist bij coming soon

>> Wie is Jason? <> https://www.tribethinking.com <> jason@tribethinking.com <<

Categorie
Tags

10 Reacties

    media

    Ik dacht om het even snel te bekijken, maar hier moet je echt even voor gaan zitten!


    22 mei 2007 om 05:07
    Jason Simmonds

    @Marco: Haha 🙂 Ja is gewoon de hele serie, ieder episode is zo`n 40 min.

    Als je de Veoh player download, dan kun je deze in hele mooie kwaliteit (in full picture) op je pc bekijken of anders gewoon downloaden (want dat kan ook gewoon bij ze) en voor een rustige middag bewaren.


    22 mei 2007 om 05:12
    mangold

    Heel vermakelijk, hoor. Maar tjeeezus, wat een onzin. Deze serie heeft een nog lager waarschijnlijkheids-gehalte dan The Matrix en Minority Report tesamen…


    22 mei 2007 om 05:48
    Jason Simmonds

    @Carl: Tis inderdaad soms wel een beetje te “Amerikaans”, maar de Universiteit van Utrecht komt er ook bv in voor (The World) met een nieuwe conversie methodiek voor zonne-energie in het kader van suistainbale brandstoffen.


    22 mei 2007 om 05:59
    mangold

    @Jason: Er zitten hier en daar inderdaad wel wat ‘echte’ dingen in, maar het merendeel is volstrekte nonsens.

    Die holografische dolfijntjes zijn bijvoorbeeld… Voor projectie is altijd een medium nodig. Dit medium kan een rookgordijn zijn, een filmpje waterdruppels of een wolk sterk geïoniseerde lucht. Maar in een onaangepaste aarde-atmosfeer iets leuks projecteren? Absoluut onmogelijk.

    En daarnaast is het natuurlijk volstrekt debiel om te verwachten dat je een complete stad met één simpel virusje zou kunnen platgooien. Oké, op dit moment werken de meeste mensen nog steeds op een Windows PC, en zijn daardoor heel gevoelig voor vandalistische software. Maar over niet al te lange tijd hebben we zóveel verschillende gadgets en operating systems in onze huizen, auto’s en broekzakken, dat een virusje nooit meer al die apparaten tegelijkertijd kan infecteren.


    22 mei 2007 om 06:45
    media

    Misschien een aardig thema voor een discussiemiddag (of avond) van de digitale trendwatchers hier op marketingfacts? Wie heeft zin om dit op te pakken en te organiseren? Ik wil wel mee doen!


    22 mei 2007 om 06:49
    Ton

    Ik denk dat we niet de fout mogen maken dat als we naar de toekomst kijken we te snel zeggen dat ontwikkelingen niet zullen plaatsvinden of onmogelijk zijn. Wie had bijvoorbeeld ooit gedacht dat een dienst als SMS zo’n succes zou worden of denk aan uitspraken als….

    Flying machines heavier than air are impossible

    In the future computers will only weigh 1.5 tons

    We’re not enthusiastic about the music of the Beatles and the guitar will soon be forgotten

    There is no reason why people should want a computer at home

    Al met al zijn er ook mensen zat die onderschatten wat er allemaal kan gebeuren in bijvoorbeeld 10 jaar. Bij Discovery hebben ze de termijn nog opgerekt naar 2057 en dan is de wereld in mijn ogen onherkenbaar anders.


    22 mei 2007 om 07:04
    Raimo

    @Carl, heb het idee dat je de zaken een beetje te letterlijk opneemt..


    22 mei 2007 om 09:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!