WebSideStory verandert naam in Visual Sciences

10 mei 2007, 19:19

Vandaag is bekend geworden dat WebSideStory, leverancier van real-time webstatistieken, haar bedrijfsnaam heeft veranderd in Visual Sciences. Jethro hierover op Webanalyticsfacts:

(…) Vorig jaar heeft WebSideStory Visual Sciences overgenomen, dus helemaal verrassend is de naam niet. Met een andere naam en een nieuwe focus, is het bedrijf er helemaal klaar voor. Binnenkort zijn de geavanceerde tools van Visual Sciences ook in de Benelux te verkrijgen. (…)

Is dit nieuws? Wel als het gaat om de sponsor van Marketingfacts. Ben vooral benieuwd wat dit betekent voor de blauwe header van Marketingfacts die de afgelopen maanden prima paste bij de rest van de vormgeving van Marketingfacts!

Nu we het toch over de sponsor hebben, eerder deze week is officieel bekend gemaakt dat webanalytics guru Eric Peterson weg is bij Visual Sciences en voor zichzelf is begonnen vanuit zijn eigen bedrijf Web Analytics Demystified. Peterson is één van de keynote sprekers op het eerste Nederlandse Webanalytics Congres dat op 31 mei zal plaatsvinden in Figi Zeist.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    daniel@clickvalue.nl

    Visual Sciences heeft een veel betere uitstraling in de WA markt dan WSS. Ik vind het daarom een goede zet.

    De meeste HBX klanten zullen Visual Sciences al kennen. Door de naamsverandering wordt het makkelijker om de geavanceerdere -en duurdere- Visual Sciences producten aan bestaande klanten te verkopen.

    In de markt is een soort pikorde waarin Visual Sciences sinds haar ontstaan eenzaam bovenaan staat. Daaronder staan de grote 4, Omniture, Webtrends, WSS en Coremetrics. Door nu WSS te laten opgaan in Visual Sciences komt WSS in de perceptie meteen boven de anderen. In de strijd om nieuwe klanten vindt ik de naamswijziging daarom een verstandige zet.

    Op de Emetrics Summit in San Francisco werd de aankondiging gedaan. HBX gaat door als een soort Visual Sciences light. Daarbij ontstaat een productportfolio dat schaalbaar is met de rijping van analytics binnen de organisatie. Eerst HBX, dan Visual Sight voor de geavanceerde analyse en uiteindelijk Platform 5 voor de totale business intelligence oplossing met daarin call center logs en CRM data gekoppeld aan online gedrag.

    Tijdens de Summit bleek de interesse ook duidelijk. Visual Sciences had, evenals webtrends en omniture, een gesponsorde keynote waarin ze al deze aankondigingen deden. Meestal liep de zaal langzaam leeg bij deze gesponsorde verhalen, maar bij Visual Sciences bleef iedereen braaf zitten en luisterde met volle teugen.

    Ben overigens benieuwd hoe lang de WebSideStory banner nog bovenaan MF zal staan.


    11 mei 2007 om 17:45
    media

    Dank voor de aanvullende informatie Daniel; maakt het voor mij alweer een stuk duidelijker!

    Vwb die banner; die zal zoals ik hierboven al aangaf zeker veranderen. Weet alleen niet of ik nu sta te springen om een zwarte header (zoals in de huisstijl van Visual Sciences).


    11 mei 2007 om 18:02
    Ulco

    Een vriend van me draait Visual Sciences op z’n website en kan je wel vertellen: Als je dat ziet dan snap je wel waarom een bedrijf zich zo wil noemen, erg indrukwekkend. Daarnaast vind ik Websidestory ook een enigszins kinderachtige naam.

    Ben benieuwd of het zo ook in Europa een beetje door gaat komen, vooralsnog vind ik het erg duur maar voor sommige bedrijven kan het zeker de moeite waard zijn.


    11 mei 2007 om 19:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!