Heilige marketing

22 april 2007, 10:49

Een mooi bericht voor op de zondag: het Vaticaan heeft één van God’s ideeën aangepast, om beter te kunnen concurreren met andere geloven zoals bijvoorbeeld de Islam. Het gaat hierbij om het idee dat ongedoopt gestorven babies niet naar de hemel, maar naar de hel zouden gaan. Welliswaar naar het ‘limbo’; het nog niet echt vreselijk hete deel van de hel. Maar toch…

Anyway: sinds afgelopen vrijdag vraagt Petrus dus niet meer om een doopbewijs, bij de ingang van de hemel. En dat moet als ‘t goed is flink wat nieuwe – vooral Afrikaanse – zieltjes opleveren.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

16 Reacties

    naas

    Dit is wel een hele flexibele religie.


    22 april 2007 om 16:58
    jdevalk

    Tsja… Ik riep altijd al dat theologie de beste marketing opleiding was 😛


    22 april 2007 om 17:19
    marbles

    Hoe denkt het Vaticaan eigenlijk over Co creation en user generated content?


    22 april 2007 om 20:00
    mangold

    Over co-creatie en user generated content is God heel duidelijk, Bram:

    Hij heeft slechts zes dagen uitgetrokken voor het in elkaar knutselen van ons complete heelal, nam op de zevende dag vrij, verzuchtte “Weet je wat? Het is wel goed zo” en stortte zich vol goede moed op zijn volgende project.

    Eén dag daarvoor had Adam Hem om een vrouw gevraagd, iets wat Hij zelf in eerste instantie vergeten was. En die was zó slecht gelukt dat ze prompt van een verkeerde boom begon te eten. Nu kwam dat ‘m goed uit, want eigenlijk was slechts een klein driehoekje tussen de Eufraat en de Tigris – het paradijs – echt klaar; de rest van de aarde lag er nogal rommelig en ontgonnen bij. En het eten van die appel gaf ‘m een goed excuus om die mensen er maar eens op uit te sturen, om de boel zélf af te laten maken.

    Later sprak Hij nog eens specifiek de woorden “Gaat heen en vermenigvuldig u”, voor degenen die het nog niet helemaal snapten.


    23 april 2007 om 03:58
    marbles

    De schepping van User generated content en Co creation gaat dus eigenlijk gewoon over… Eh…Sex?


    23 april 2007 om 04:23
    wilph

    Tjonge Carl,

    Je frustraties t.a.v. religie, jodendom en alles wat daar omheen hangt zitten wel diep hè? Volgens mij zijn er andere blogs die beter passen bij het uiten van deze gedachten dan een serieus blog als MF….


    23 april 2007 om 05:23
    marbles

    @Wilbert Jodendom? Frustraties? Huh? Religie? Welk blog zit jij dan te lezen? Ik hoor scherts en satire over de corporate story telling. Carl heeft het met net zoveel respect over de onstaanspitch van, pak hem beet, Microsoft. Je moet wel bij het topic blijven, hoor. Gaat over marketing. Dan kan er dus geen misverstand zijn over de exegese van Carls woorden. 😉


    23 april 2007 om 05:51
    wilph

    @ Bram,

    Begrijp je reactie. Gaat ook niet alleen over deze posting. Mijn punt is dat dit geen marketing is. Dar kunnen we van mening over verschillen, maar daarover discussieren is m.i. te veel off topic.


    23 april 2007 om 06:26
    mangold

    @Wilbert: Bedoel je dat dit …

    The document published Friday said the question of limbo had become a “matter of pastoral urgency” because of the growing number of babies who do not receive the baptismal rite. Especially in Africa and other parts of the world where Catholicism is growing but has competition from other faiths such as Islam, high infant mortality rates mean many families live with a church teaching them that their babies could not go to heaven.

    … geen marketing (= market getting) is?


    23 april 2007 om 06:44
    wilph

    Het Vaticaan noemt het een zaak van “pastorale urgentie”. De rest van de tekst staat niet tussen aanhalingstekens en lijkt me dus niet geciteerd uit documenten van het vaticaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet katholiek, en vindt het handelen van de katholieke kerk in veel gevallen laakbaar.

    Het valt me gewoon op dat er vaker dit soort posts uit jouw mouw komen met een heel duidelijk persoonlijke en negatieve kleuring. Hoewel het een grijs gebied is en we daar over kunnen discussieren is het mijn persoonlijke mening dat MF niet hiervoor gebruikt zou moeten worden..


    23 april 2007 om 06:55
    marbles

    @Carl Je blijft een vuige ketter. Branden zul je! Minder satire en columnesque stoerdoenerij op MF. Er komen al zo weinig meisjes. En dat komt allemaal door jou! Gewoon brandgagement stukjes schrijven over product marketing en een klein juutje van web 2.0. Grijze gebieden beetje bezoedelen met persoonlijke en negatieve kleuring?! Ben je daar helemaal gek geworden? Slaande ruzie op de volgende barbecue. Ik weet je te vinden jongen! En ook geen satire meer!!!


    23 april 2007 om 09:36
    mangold

    Zeg eh, ik ben gedoopt hoor! ’t Is maar dat je het weet.

    En ’t bewijsje daarvan bewaar ik zorgvuldig, voor ’t geval die regeling hierboven onverhoopt weer ingetrokken wordt 😉


    23 april 2007 om 09:44
    Raimo

    @Carl scannen en publiceren. Ik wil bewijs..


    23 april 2007 om 09:49
    Raimo

    @Carl jaja 😉

    P.S. ziet er gezellig uit brrr


    23 april 2007 om 11:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!