VPRO entert YouTube

20 april 2007, 10:53

VPRO entert YouTubeHet kon niet uitblijven natuurlijk want nadat eerder de BBC een presence koos op YouTube heeft nu ook de VPRO een domein genomen op een van de populairste videosites. Als eerste Nederlandse publieke omroep start de VPRO vier kanalen op de populaire videosite YouTube. De omroep wil alle media-platforms inzetten om haar publiek zo goed mogelijk te bereiken en YouTube biedt daar mogelijkheden toe. De VPRO lanceert kanalen rondom de crossmediale projecten 3VOOR12 (popmuziek), Holland Doc (documentaire) en Geschiedenis. Daarnaast bundelt de omroep in het VPRO-kanaal inhoud uit eigen huis.

Gebruikers van YouTube kunnen zich abonneren op de VPRO-kanalen, de inhoud waarderen en bij vrienden onder de aandacht brengen. De kanalen zullen wekelijks van nieuwe inhoud worden voorzien. Vanzelfsprekend blijft de VPRO zich ook ontwikkelen en innoveren op andere belangrijke media als themakanalen, internet, mobiel, radio en televisie. Op zijn weblog geeft Erwin Blom uitleg over deze strategie.

Op het VPRO-kanaal hoogtepunten uit de VPRO-programma’s naast nieuwe afleveringen van series. Van informatief tot jeugd tot humor. Op het populaire crossmediale pop-project 3VOOR12 publiceert op YouTube interviews, reportages en ander exclusief materiaal. Holland Doc, de samenwerking van VPRO, Humanistische Omroep, Ikon, NPS en andere publieke omroepen, presenteert op YouTube hoogtepunten uit de collectie documentaires en blikt vooruit op de wekelijkse tv-programmering. En GeschiedenisTV is het digitale themakanaal behorend bij het project /Geschiedenis (VPRO, NPS, Beeld en Geluid en andere publieke omroepen). Aan de hand van de actualiteit in het heden wordt gekeken naar het verleden.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Erwin gefeliciteerd, zal er in het weekend eens induiken!


    20 april 2007 om 13:44
    Annet

    Snelle slimme actie, mooie overzichtelijke interface ook. Gefeliciteerd.


    21 april 2007 om 06:23
    media

    Uitzendinggemist, de videoportal van de publieke omroep, komt nu ook met een eigen kanaal op YouTube. Via de site youtube.com/uitzendinggemist kunnen bezoekers fragmenten van programma’s van de publieke omroepen bekijken.

    Via youtube.com/3fm gaat radiozender 3FM experimenteren met bijvoorbeeld backstagefilmpjes en zijn videobeelden van muziekfestival Lowlands en de 3FM-actie Serious Request (Het Glazen Huis) terug te vinden.

    Who’s next? En vooral ook, wie heeft het nog over de rechten van dit beeldmateriaal?


    26 april 2007 om 12:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!