Movers & shakers

7 april 2007, 08:00

Movers & shakersNormaal gesproken besteden we niet of nauwelijks aan movers en shakers in de markt maar deze week kwamen toch een paar berichten voorbij uit de (online) uitgeverswereld die ik jullie niet wil onthouden.

Zo werd begin deze week bekend dat Erwin van Meeteren per 1 juli directeur wordt van Kieskeurig.nl. Hij volgt Bert Wiggers op. Wiggers gaat zich binnen ilse media en Sanoma Uitgevers bezighouden met de uitbouw van de positie van ilse media en Sanoma Uitgevers. Van Meeteren is sinds 2001 werkzaam voor ilse media, sinds 2005 als CFO. Erwin en Bert, beide nog gefeliciteerd!

Bij Reed Business werd Peter de Mönnink benoemd tot Chief Strategy and Internet Officer. Hij was al wereldwijd verantwoordelijk voor de groei van de internetinkomsten, maar wordt nu ook verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de internationale strategie. De Mönnink blijft werken vanuit Amsterdam en rapporteren aan Gerard van der Aast, CEO van Reed Business en lid van de Raad van Bestuur van Reed Elsevier. Peter, gefeliciteerd!

En last but not least werd deze week ook bekend dat na het ontslag van directeur Alberdingk Thijm nu ook de topman van PCM, Ton aan de Stegge, het bedrijf verlaat. Weet niet of ik PCM nu moet feliciteren of condoleren. Ik hoop in ieder geval dat ze snel alles weer op rit hebben. Succes daar aan de Wibautstraat!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Peter Luit

    Ten aanzien van de laatste alinea kan ik alleen maar hopen dat de krantentitels zo snel mogelijk volledig zelfstandig als volwaardige bedrijven worden afgesplitst. PCM zou dan opgeheven kunnen worden. Ten aanzien van de drukkerijen zijn er twee opties. Of ook volledig zelfstandig doorgaan en dan de titels als belangrijkste klanten bedienen. Of maak de titels (on)gelijke aandeelhouders van de drukkerij. Maar wat mij betreft staan (crossmediaal) uitgeven en drukken helemaal los van elkaar….. Papier is slechts één afrekenmoment voor content.

    Een ‘sta in de weg’ is natuurlijk de Stichting Democratie en Media, die na het vertrek van Apax de ’touwtjes in handen heeft’. Een ideële stichting die een modern commercieel mediabedrijf moet runnen….tja……


    7 april 2007 om 09:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!