Viral Friday: Save Fred!

30 maart 2007, 06:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar {encode=”viralfriday@marketingfacts.nl” title=”viralfriday@marketingfacts.nl”}.

De Viral Friday top 3 van deze week was enorm close! Na intensief beraad met Marco en Erik hebben we unaniem gekozen voor “Save Fred!” van het interactieve bureau 10mg uit Amsterdam als nummer 1 deze week in de Viral Friday Top 10. Bedoeling is om binnen een gestelde tijd het konijn Fred te reanimeren en te opereren, om zo zijn leven te redden. Uniek is dat de viral enorm populair is geworden via de sociale bookmark diensten del.icio.us en Stumble Upon. Tevens is de site uitgeroepen tot “Site of the day” door The FWA (Favourite Website Awards)! Op plek 2 staat Wonder Bra, die gisteren door Carl Mangold op Marketingfacts werd geplaatst. Het lingerie merk weet op geniale en humoristische wijze met behulp van een (slecht functionerende) scrollende abri haar campagne onder de aandacht van de consument te brengen. De prachtige $3.9 miljoen dollar kostende reclame Shell Ferrari F1 ter viering van de 60 jarige samenwerking van Shell en Ferrari maakt de Top 3 compleet.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Stem op dit artikel op: , Nieuwsfilter, eKudos, MSN Reporter, Geenredactie, Wat vinden wij over, Newstalk, Tipt of Digg.

Meer

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

9 Reacties

    Rory

    Jullie missen de trailer van de nieuwe Grand theft Auto game….


    30 maart 2007 om 06:18
    Paul van Veenendaal

    @Rory:

    Zou je ‘m kunnen sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl. Bij voorbaat dank!


    30 maart 2007 om 07:01
    Emiel Kamzol

    Ik volg nu al een aantal weken het Viral Friday item, moet zeggen er zitten echt geweldige filmpjes bij. Maar ik vraag me al een tijdje af wat is nou de definitie van een viral… Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat een viral iets is waar een gebruiker iets moet doen zoals bij de viral van de SP bijvoorbeeld. Maar ik zie binnen de viral friday top 10 meestal filmpjes, waar geen interactie in zit. Kortom zou graag eens een definitie willen horen van wat nu als viral betiteld kan/mag worden en wat niet..


    30 maart 2007 om 10:19
    media

    Heerlijk overzicht en een mooie afsluiter van de week Paul, thx!


    30 maart 2007 om 13:16
    lbroekman

    Geweldige lijst, met een terechte Top 3. Goed weekend!


    30 maart 2007 om 17:19
    Bas Gezelle

    die spot van Shell V Power is ook erg mooi…3,9 miljoen dollar..damm

    maar die trailer van GTA IV mag inderdaad niet ontbreken. Met de muziek van Philip Glass eronder. Wat een game wordt dat.


    30 maart 2007 om 18:54
    evroekel

    @Paul: vergeet je niet Emiel zijn vraag nog even te beantwoorden?


    1 april 2007 om 06:06
    Emiel Kamzol

    @paul

    Een zeer helder antwoord.. dankje.


    2 april 2007 om 10:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!