KPN probeert bellers af te kopen

7 maart 2007, 12:47

{title}Als iemand in je omgeving begint te klagen over KPN InternetPlusbellen, dan is er echt iets mis. Dat gebeurde mij gisteren. Een kennis kan wel bellen, maar geen telefoongesprekken ontvangen. En hij is de enige niet. De Consumentenbond en Radar hebben reeds vele klachten ontvangen.

In een persbericht geeft KPN nu aan, dat het klagers over het produkt InternePlustbellen compensatie gaat geven. De klagers kunnen twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland, maar is dat echte compensatie. Zolang de dienst niet werkt betaalt de klant niet. Individueel worden er regelingen getroffen voor de klagers. KPN geeft wel aan dat zij technisch kan voldoen aan de eis van de Consumentenbond om vrijdag de problemen opgelost te hebben. Een KPN woordvoerder zei tegen Radio 1, dat het gaat om 25.000 mensen en waarschijnlijk om veel meer, die problemen hebben met het produkt. In een persbericht zegt KPN dat het aantal monteurs verhoogd is van 350 tot 440 en is het call center uitgebreid van 200 naar 1000 medewerkers. Eerder had KPN de advertentiecampagnes voor dit produkt tijdelijk stopgezet.

Opvallend is dat KPN aangeeft dat het produkt in 5 procent van de gevallen niet werkt. Exacte getallen wil de woordvoerder niet noemen. Hij geeft aan dat KPN eind vorig jaar een half miljoen abonnees had. Aangenomen mag worden dat het aantal abonnees sinds die tijd nog meer gegroeid is en dat het aantal probleemgevallen dus veel groter is.

Ook is het algemene aanbod van KPN opvallend. De klagers kunnen 2 maanden bellen met alle vaste nummers in Nederland. Nu gaat het om internet bellen, dus dat kan niet zoveel kosten. In feite krijg je tegenwoordig bij het Oneindig abonnement van Telefort, óók KPN, naast alle 2 miljoen Telefort mobiele abonnees, alle 6 miljoen vaste telefoonabonnees gratis.

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

6 Reacties

    martinm

    Het wordt nog erger…. de meeste mensen die in die periode internetPLUSbellen afsloten deden dit denk ik inclusief de aanbieding….. voel je hem aankomen?

    6 maanden gratis bellen naar vaste lijnen (korting van 10 per maand)


    7 maart 2007 om 14:01
    KJ

    In je artikel staat steeds InternetBellenPlus. Het moet echter zijn InternetPlusBellen.


    8 maart 2007 om 09:13
    jakbou

    @KJ

    Slordig van me. Ik zal het corrigeren.


    8 maart 2007 om 11:38
    Walter Vos

    En je hebt het over Telefort, dat moet Telfort zijn 🙂


    9 maart 2007 om 12:20
    jakbou

    Dank je Walter.

    Uiteindelijk is het toch een leuke discussie geworden.


    9 maart 2007 om 20:35
    Jacob de Vries

    Als je zo’n 80 tot 100 mensen gesproken hebt bij de KPN wordt je op een gegeven moment murf. Je wordt apaties en depressief en tot de dag van vandaag heb ik geen redelijke schadevergoeding gekregen en ben ik veel depressief. Ik vind dat zo’n organisatie een hoeveelheid negatief zinloos geweld in onze samenleving pompt waarbij de aandeelhouders hun zaken vullen.


    20 juni 2007 om 12:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!