Vernieuwd USAToday betrekt lezers in ‘networked journalism’

4 maart 2007, 19:17

{title}

Amerika’s grootste krant USAToday is dit weekend totaal vernieuwd. Het design is aangepakt, maar “more important, we are expanding our editorial mission.” En dat is natuurlijk het beter betrekken van de steeds veeleisender nieuwsconsument:

“Networked journalism” takes into account the collaborative nature of journalism now: professionals and amateurs working together to get the real story, linking to each other across brands and old boundaries to share facts, questions, answers, ideas, perspectives. It recognizes the complex relationships that will make news. And it focuses on the process more than the product.

Eén van de meest in het oog springende ‘reader generated content’ staat rechtsboven in de masthead; hierboven het ‘Reader comment’ van redneon. Daarnaast kunnen lezers vanzelfsprekend reacties op nieuws- en blogberichten achterlaten, kunnen ze op een Digg-achtige manier berichten tippen en kunnen ze rechtstreeks met elkaar en de journalisten communiceren.

Voor USAToday is dit allemaal een heel logische stap:

In its 25 years as “The Nation’s Newspaper,” USA TODAY has always tried to listen to a variety of readers and understand what’s important to them. As the next logical step, we’re building the nation’s newspaper into the nation’s conversation.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat de hele website ineens in een nieuwe MySpace verandert. Brandgagement is immers een sterk doelgericht proces, gebaseerd op de kernwaarden van de bestaande onderneming.

Instead of trying to be a social networking site, we want to keep the personalities and conversation open in a way that focuses on the news. After all, news and information are the reasons we’re here.

Mooi staaltje van “If you can’t beat them, join them.” ‘Networked journalism’ als reactie op ‘citizen journalism’.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    Edwin

    Een superieure move!


    4 maart 2007 om 22:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!