Advertenties en zoekwoorden onderbreken in AdWords

16 februari 2007, 07:10

Advertenties en zoekwoorden in een AdWords-campagne kunnen vanaf vandaag onderbroken worden. Dit meldde MF-collega Wilbert Philippo vanochtend in een reactie op mijn post van twee weken terug, AdWords, het kan zoveel béter. Op het oog een kleine wijziging maar in de praktijk een grote stap voorwaarts wat mij betreft.

Sommige campagnes bevatten duizenden zoekwoorden. Met het grillige biedgegrag van Google kost een woord de ene dag 80 cent en de andere dag 4 euro. Met deze nieuwe tool kun je op dat soort veranderingen sneller inspringen. Zonder telkens opnieuw woorden in te tikken of te deleten. Dit geldt nog meer voor advertentievarianten. Ik werkte tot vandaag met screendumps van de te verwijderen ads alvorens op Delete te drukken. Erg omslachtig. Google is dus goed bezig vind ik.

Ik werkte tien jaar bij de grote uitgevers van Nederland. In 2001 ben ik voor mezelf begonnen, als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines mijn grote passie. Zo voer ik voor grote en kleine klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 heb ik Feeder, de Nederlandse RSS zoekmachine, gelanceerd.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Karin

    “Advertenties en zoekwoorden in een AdWords-campagne kunnen vanaf vandaag onderbroken worden” Ik geloof niet dat ik begrijp wat je hiermee exact bedoelt, kun je me dat uitleggen?


    16 februari 2007 om 07:40
    Feeder

    Karin, de woorden waarop je biedt om je AdWords te laten vertonen waren tot op heden altijd actief. Wilde je niet meer gevonden worden op ‘fiets’, dan verwijderde je dat woord uit je zoekwoordenlijst. Nu komt het regelmatig voor dat je verwijderde woorden opnieuw wilt gebruiken, om allerlei redenen. Dat was dus een kwestie van opnieuw intikken en opslaan. Vanaf vandaag kennen zoekwoorden echter een tweede ‘modus’: onderbroken. Dit betekent dat het zoekwoord met één klik weer geactiveerd kan worden. Hetzelfde geldt voor advertentievarianten. Ik hoop dat het zo iets duidelijker voor je is.


    16 februari 2007 om 08:07
    martinm

    Nu nog even wachten op een update van de Google AdWords Editor die hiermee overweg kan…


    16 februari 2007 om 08:18
    Feeder

    Martin, heb net wat woorden onderbroken en vervolgens de Editor bijgewerkt: werkt prima. Ads heb ik nog niet geprobeerd.


    16 februari 2007 om 08:27
    Feeder

    Maar vanuit de Editor woorden onderbreken kan (nog) niet. Dat bedoelde jij ook denk ik.


    16 februari 2007 om 08:43
    karin

    Ik vind dat google ook erg goed bezig is, zeker met deze kleine verbeteringetjes. Alleen wat ik niet begrijp dat je je adsense inkomsten niet kan overzetten naar je adwords account. erg jammer, zeker voor de kleine gebruiker die regelmatig moet opwaarderen. maar dit ter zijde. Verder erg blij met de optie ‘onderbreken’!


    16 februari 2007 om 09:26
    Mike Johansen

    Een erg fijne nieuwe functie in AdWords. Dit gaat een hoop tijd besparen!


    16 februari 2007 om 11:19
    Hayo van Tuinen

    Prima actie van Google. Dit was ook een van de dingen die vaak ergernis opleveren.


    16 februari 2007 om 11:43
    Feeder

    Mike, Hayo, kan inmiddels bevestigen dat het idd fijne verbeteringen zijn. Met name woorden die je ‘af en aan’ gebruikt (bijvoorbeeld voor telkens terugkerende acties) zijn nu beter te managen.


    16 februari 2007 om 11:56
    Emiel Kamzol

    Erg fijne functie.. scheelt inderdaad een hoop werk..


    16 februari 2007 om 14:19
    Cynthia V.

    Heeft U een website, aub?


    23 oktober 2019 om 11:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!