VNU wordt The Nielsen company

19 januari 2007, 06:45

Zoals verwacht heeft het door interne strijd bijna kapot gemaakte VNU een herdoop gekregen: The Nielsen Company is de nieuwe naam volgens bijgaand persbericht. Daarmee kiest het media(meet)bedrijf om zijn bekendste merk als vlag op het schip te zetten. Naast metingen van TV, internet, weblogs en veel meer media, doet VNU ook nog steeds in business publicaties. In de VS zijn dit onder meer Mediaweek en Adweek. In Nederland zijn recent de vakbladen verkocht. Het betrof onder meer Emerce.

CEO David Calhoun geeft aan de Nielsen al 75 jaar staat voor de hoogste standaard in integriteit en kwaliteit, voor onafhankelijkheid en objectiviteit en voor een voortdurende toewijding bij het helpen van de klant om deze succesvoller te maken. “The Nielsen name is a source of pride for everyone in our organization.”

De website zal snel een facelift krijgen en een nieuwe “grafische identiteit”. De keuze voor het merk Nielsen geeft overigens ook helder aan dat de focus van uitgever steeds meer naar media-informatie-specialist verschuift.

food expert | trend watcher | speaker | author | podcast host | newsletter: Gijsbregt fileert | de Buik

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!