P&G lanceert online community voor vrouwen

14 januari 2007, 09:23

P&G lanceert online community voor vrouwenNadat Procter & Gamble vorig jaar is gestart met Vocalpoint, een community van invloedrijke moeders, lanceerde het afgelopen week de online vrouwencommunity Capessa. De website, ontwikkeld door P&G Productions (PGP) in samenwerking met Yahoo! en de Zizo Group, moet een online communtity worden waar vrouwen hun verhalen, ideeen en tips over verschillende aspecten van het leven met elkaar delen.

Capessa is gelanceerd als onderdeel van Yahoo! Health en biedt o.a. Capessa Expertblogs (Sharing the Wisdom of Women) en Capessa Groups (Share, Connect & Inspire). Beide dit keer wel ondersteund met RSS-feeds.

Online communities voor vrouwen zijn populair lijkt het. Eerder deze week verwezen we ook al naar het Nederlandse Casa Libelle. Net als Peter Olsthoorn heb ik overigens ook wel wat kritische aantekeningen bij Capessa. Niet alleen is het taalgebruik af en toe veel te glad (of zou dit typisch Amerikaans zijn?), het verbaasd me ook dat ik als gebruiker geen duidelijke aanwijzingen krijg dat Procter & Gamble achter de community zit (in kleine letters onder aan de pagina vind je een tekstuele aanwijzing dat het platform is geproduceerd door Procter & Gamble Productions, Inc.). Weet niet, maar ik denk dat ze daarvoor nog wel op de vingers worden getikt!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Raimo van der Klein

    Moedige stappen… Waarschijnlijk wel de laatste stuiptrekkingen om contact te krijgen met de dames?

    P&G gaat het niet volhouden om de consumer relation te onderhouden.. Ik denk dat veel van dit soort grootschaligen terug in de value chain worden gedrukt. Kunst voor P&G is om de productiecapaciteit open te stellen voor merken/mensen/bedrijven die wel de relatie met consumenten kunnen onderhouden.. Focus je op je ECHTE kracht.. Innovatie, research, distributie, productie


    14 januari 2007 om 20:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!