BMW start online hype

3 januari 2007, 06:00

Mooie case op gebied van viral marketing; BMW heeft op haar internationale site een flash filmpje gezet van een nieuw device dat half januari wordt onthuld. Het filmpje laat een device zien dat continu wordt ‘gemorphed’ met daarbij aangegeven dat het MP3’s, DVD’s en CD’s kan spelen, een USB en Bluetooth-connectie heeft, voice-commands aan kan en een LCD-display heeft met 65.000 kleuren. Meer wordt er niet onthuld, met gevolg dat iedereen zich afvraagt wat is het? Speculaties lopen inmiddels uiteen van een samenwerking met Apple iPhone tot een GPS-videodevice.

Raak vanuit het juiste merk, de juiste snaar en de Diggers en bloggers tot en met Engadget aan toe, pakken het op met de nodige discussies tot gevolg. 15.000 dollar betalen is geheel niet nodig. Nu alleen hopen dat het geen anti-climax gaat worden. Ook ik blijf overigens zitten met de vraag wat is het? 😉

Bron: web-strategist.com

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

10 Reacties

    media

    het nieuwe multi-media device waar iPod, TomTom, mobile internet en radio zijn geintegreerd. Da’s toch duidelijk 😉


    3 januari 2007 om 06:21
    Mark de Kock

    BMW = duitse driewieler met anti rollcage en automatische routplanner(denk Rotterdamse haven) toch? 🙂


    3 januari 2007 om 06:30
    Raimo van der Klein

    Hmm..Expectation Management.

    Hoop dat ze nu niet overpromisen(lekker nederlands woord).


    3 januari 2007 om 06:39
    mangold

    Ik denk dat ’t een nieuwe ‘autoradio’ is, die je bij het uitstappen als portable MP3 speler in je jas stopt.


    3 januari 2007 om 06:48
    jeroenvij

    Ik vraag me af of we het hier over een hype kunnen hebben. Volgens mij biedt dit filmpje daar veel te weinig voor. Het is een leuke teaser, maar daar houdt het toch wel mee op…

    Wat dat betreft waren de BMW short films een stuk beter.


    3 januari 2007 om 08:00
    rvdaart

    Het filmpje wekt in ieder geval nieuwsgierigheid. En gezien het aantal reacties her en der HEEL VEEL nieuwsgierigheid. In ieder geval viral dus, voor hype is het nog te vroeg.

    Ik zie overigens ook een camera met zoomlens, of is dat whishful thinking?

    RA


    3 januari 2007 om 08:16
    Dennis Kramer

    “Raak vanuit het juiste merk, de juiste snaar en de Diggers en bloggers tot en met Engadget aan toe, pakken het op met de nodige discussies tot gevolg.” Nintendo heeft de laatste anderhalf jaar niet anders gedaan met de Wii. Het zijn meesters in regiseren en continueren van hypes rondom hun producten.

    Daar kan BMW nog van leren! En de Wii voldoet ook nog volledig aan alle verwachtingen. Heb afgelopen weekend voor het eerst met 4 man gedubbeld met tennis. Echt te cool!!! 🙂

    Ben het trouwens helemaal met Carl eens: steek het device in je BMW en je auto start en je hebt je hele multimediale collectie on-the-go….. het schermpje van je idrive is je interface en daar kan je lekker je films op kijken…..


    3 januari 2007 om 13:18
    evroekel

    @Ronald: Leek mij ook een zoomlens wat voorbij kwam in het filmpje.

    Ik mis in alle reacties eigenlijk de mogelijkheid om te bellen? Is dat niet een gemis bij zo’n alles in één gadget?


    3 januari 2007 om 15:17
    rvdaart

    @ Erik: zou mooi zijn 😉

    Ben overigens heeeeeel benieuwd naar de prijs van dit interessante apparaat. En nog meer naar de electronicapartners achter de gadget. Philips zit in parkeergarages, vermoed ik (zie mijn weblog).

    RA


    3 januari 2007 om 15:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!