Volvo C30 neemt Marketingfacts over

15 december 2006, 12:48

Volvo C30 neemt Marketingfacts overDe Marketingfacts BBQ is destijds betaald door een campagne van de Postbank, voor de Marketingfacts borrel wisten we TopClick te strikken als sponsor en we inmiddels zijn we al weer druk aan het sparen voor een event in het voorjaar. Vandaar dat ik ook ja heb gezegd tegen een volledige take-over vandaag door de nieuwe Volvo C30.

Naast Marketingfacts zijn vandaag ook MSN, Bright, Adformatie, Autoblog.nl en Dutchcowboys overgenomen door de uitingen van Volvo C30. Creatie is gedaan door More en MindShare Interaction was verantwoordelijk voor de media-inkoop. En aan de kant van Marketingfacts hebben Ralph en Erik het nodige werk verricht om de banners ook daadwerkelijk gedraaid te krijgen.

Als er nu nog een paar van dit soort campagnes voorbij komen kunnen we wellicht een keertje Amsterdam ArenA afhuren voor een Marketingfactsborrel 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

32 Reacties

    media

    Ja laten we eens bedenken wat met al die reclame-inkomsten gaan doen. Is Reclameweek eigenlijk nog te koop? 😉


    15 december 2006 om 13:19
    jdevalk

    Ik zou, geheel zonder eigenbelang (kuch), voorstellen om leuke tools te (laten) bouwen 🙂


    15 december 2006 om 13:40
    Bob Nieme

    Zijn dit de nieuwe trends … :>) bloggen en cursus geven tegelijk en een de nieuwste guerilla tactiek bannering, dit is wel weer eens echt vernieuwend en leuk bedacht…….even optellen….dat wordt vanavond al borrelen denk ik Marco…….


    15 december 2006 om 14:01
    Alexander

    De c30 is trouwens ook een leuke auto 😉


    15 december 2006 om 14:04
    evroekel

    Nog wel een aardige toevoeging. Op mijn laptop heb ik 1920×1200 resolutie. Detecteer wat de resolutie is en laat die C30 af en toe van de ene zijkant achter de content langs naar de andere kant scheuren als daar voldoende ruimte voor is…


    15 december 2006 om 14:40
    media

    Daar zie ik niets van op mijn laptopje maar ik geloof je meteen Erik!

    Nog wat aanvullende informatie over de campagne via autoblog.nl:

    (…) Voor de promotie van de C30 was door Volvo een speciale actie opgestart waarbij een gloednieuwe C30 kon worden gewonnen. Het ging hier om een wedstrijd waarbij de deelnemers een aantal pagina’s van het C30-magazine moesten ontwerpen. De publieksprijs is met een ruime voorsprong in stemmen gewonnen door Coen Titulaer. In januari kan Coen zijn C30 ophalen in Beesd: een 1.8 Momentum in Cosmic White met 17 inch velgen. (…)

    En uit de comments op dezelfde site maak ik op dat Volvo ook in print vandaag nadrukkelijk aanwezig is. Knappe aktie!


    15 december 2006 om 14:48
    Laurens T

    Zo, dat is wel een verpletterende actie.. Toevallig gister een stuk over de C30 gelezen, maar lijkt een leuke auto te gaan worden. Jammer dat hij alleen in driedeurs variant komt.


    15 december 2006 om 14:51
    Maarten Soetens

    Ze trekken flink geld uit voor de actie.

    Maar als ik dan op de website “Under Construction” zie staan vind ik het toch een beetje sone van het geld.

    Buiten dat is de Volvo over het algemeen een geweldige auto. Rij er nu een jaar in rond en ik wil niks anders meer :p


    15 december 2006 om 14:58
    RoK

    Dat overnemen van de header zag ik toch echt als eerste bij GeenStijl..


    15 december 2006 om 15:22
    Robert

    RoK, hoe lang zit jij al op internet? Dat overnemen gebeurde al eind jaren 90 toen de jongens en meisjes van geenstijl nog stage liepen bij de televaag 😉


    15 december 2006 om 15:25
    Laurens T

    Tja en dan nog.. maakt toch niet uit waar dat als eerste opdook 🙂


    15 december 2006 om 15:54
    RoK

    Ik heb inderdaad pas sinds enige jaren (professionele) interesse in internet.

    2 Taekema.nl: Het wordt hier gebracht alsof het een of andere innovatie, vandaar…


    15 december 2006 om 16:17
    media

    Nee hoor, geen innovatie; we hebben dit op marketingfacts ook al wel vaker gedaan (zie o.a. de link naar de postbankcampagne). Ging er mij meer om dat ik de lezer even wil uitleggen waarom we er vandaag anders uitzien dan normaal. That’s all 😉


    15 december 2006 om 16:21
    loket

    pittig stukkie ‘non spot’. ‘k vind ’t wel mooi eigenlijk, ‘k weet alleen niet waarom . . .


    15 december 2006 om 17:02
    Kasper Katje

    Ik vind het qua kleurstelling heel mooi passen, gewoon houden zo en die autorommelweg.

    Verder ben ik er geen voorstander van, vond dat de laatste tijd al e veel banners op MF stonden maar deze kerststal slaat alles. TE commercieel.


    15 december 2006 om 17:10
    chi666

    Marco, je ontvangt neem ik aan deels betaling in natura? Een Volvo erbij?


    15 december 2006 om 18:46
    media

    @Bas: Wie ik in een Volvo? Ben je gek 😉

    @Kasper: welke banners kunnen er volgens jou uit? Ik heb juist het idee dat we het heel bescheiden houden maar wellicht ben ik blind voor mijn eigen banners.


    15 december 2006 om 19:27
    Kasper Katje

    Ik vind vooral het blokje hiernaast altijd erg druk –> de Blaugh + al die kleintjes.

    Verder valt het t.o.v. andere marketingsites en blogs idd best mee en ben ik allang blij dat er geen squares in of tussen de topics staan.


    15 december 2006 om 19:40
    chi666

    @marco: doe hem mij dan maar, ik ben weer toe aan een nieuwe auto 😉


    15 december 2006 om 20:10
    chi666

    ok, wat dus wel irritant is, is dat als ik op het marketingfacts logo wil klikken voor home dat daar ineens volvo’s overheen rijden.


    15 december 2006 om 20:12
    June

    Leuk auto ofniet, ik heb het als zeer irritant ervaren. Komt door die babypoep kleur denk ik 😉


    15 december 2006 om 22:39
    rxbbx

    Goed, en geld in het laatje.. verder niet storend.

    @KasperKatje

    “de Blaugh + al die kleintjes”

    je moet ze ergens kwijt kunnen… misschien 1 extra kolom erbij in template.. maar vind de verdeling wel goed zo..


    16 december 2006 om 05:22
    paul petermeijer

    @marco, wat schuift dat nou zo’n take over..


    16 december 2006 om 07:43
    media

    Deze keer 1.500 euro (voor een dag) maar als ik had geweten hoeveel moeite het zou kosten om het ook daadwerkelijk draaiend te krijgen, dan waren ze daar niet klaar mee geweest. En zoals gezegd, een paar van dit soort take-overs en we hebben de Marketingfacts BBQ voor volgend jaar weer geregeld.


    16 december 2006 om 07:50
    media

    Kasper, ben het helemaal met je eens en stoor me ook al een tijd aan die buttons. Zal eens kijken of we die niet definitief naar de partnerpagina kunnen verhuizen.


    16 december 2006 om 07:56
    chi666

    Stoor me totaal niet aan die buttons eerlijk gezegd


    16 december 2006 om 10:25
    jdevalk

    Ik ook niet… Ik zou ze gewoon lekker laten waar ze zijn 🙂


    16 december 2006 om 10:34
    Kasper Katje

    Ach nu weet je hoe het moet voor een volgende keer toch? Leuk bedrag voor een dag iig 🙂


    16 december 2006 om 10:50
    Raedts

    Mooie actie van Volvo, alleen jammer dat ik de direct mail de dag hiervoor al thuis ontving. Op zich ook grappig bedoeld, maar ik zie mezelf geen stickers plakken op een poster, en een gezinsauto is het nu ook niet echt.

    Trouwens: jammer dat het klikken op het MF logo nu ook naar de Volvo site gaat, ik heb het al een paar keer gedaan, macht der gewoonte. (en het frustreert de metingen ook)


    16 december 2006 om 11:17
    Kasper Katje

    Sorry voor de overdreven negatieve reactie van mijn kant in 1e instantie Marco. Uiteraard vind ik het ook mooi dat je dit hebt weten binnen te halen of aangeboden hebt gekregen maar het ging me vooral om de overdreven positieve reacties hier en op andere blogs.

    Volgens mij heeft 90% een hekel aan banners etc. en nu is het ineens helemaal geweldig.


    16 december 2006 om 11:32
    media

    Geen probleem Kasper, ik was het namelijk met je eens!


    16 december 2006 om 12:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!