Nederlander wint pitch op OpenAd

6 december 2006, 17:59

OpenAdWe hebben een persbericht gekregen dat Donald Nolet, copywriter van het Nederlandse reclamebureau N=5, een internationale pitch van OpenAd heeft gewonnen. OpenAd is een online platform voor adverteerders en creatieven uit meer dan 100 landen. De opdracht was om een printadvertentie te creëren die doe-het-zelven positioneert als een vorm van investering. Het concept van Donald was gekozen uit meer dan 50 inzendingen uit 11 landen (o.a. Roemenie, India, Argentinië, Vietnam, Chili en Rusland). Het is al de tweede OpenAd pitch gewonnen door Donald: “I always try to think up ideas that work everywhere. And at OpenAd you’re almost forced to think that way, which is good. What I also like about OpenAd is that there are new briefs every few weeks. That way you can pick and choose the briefs that you think are suitable for you”. Proficiat, Donald!

Deelname aan OpenAd pitches is gratis voor de creatieven. De adverteerders betalen 3.000 dollar voor de toegang tot het platform. Voor dit bedrag krijg je de mogelijkheid om online pitches te organiseren onder 6.000 creatieven. Of om een kant-en-klaar concept uit de OpenShow galerie te kopen. De prijs van een OpenAd concept wordt berekend op basis van het medium (TV is duurder dan print), de marktomvang (Nederland is goedkoper van de VS) en de bedrijfsomzet (een multinational betaalt meer dan een MKB onderneming).

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Het concept is me indmiddels duidelijk. De opdracht in dit geval ook maar wat heeft hij nu precies gemaakt waardoor hij heeft gewonnen?


    6 december 2006 om 18:22
    serge.fenenko@novocortex.com

    De campagne op basis van het winnende concept wordt nog gemaakt. De adverteerder wil daarom niet dat het concept nu al wordt gepubliceerd (ik heb OpenAd expliciet gevraagd of dit mocht). Het persbericht vertelt het volgende verhaal: “The winning print campaign is titled ‘Adding adds up’ and explores the idea that improving your home can add more than just value to your property.”


    6 december 2006 om 18:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!