Charitatief Talpa schenkt gratis reclamezendtijd

29 november 2006, 11:02

Talpa heeft één ding goed tussen de oren gekregen en dat is de waarde van emonicatie voor een mediamerk met publieksambities. Een goed voorbeeld daarvan is dat televisiezender Tien – met ingang van 16 december aanstaande de nieuwe naam van het TV station Talpa – in het weekend van 16 en 17 december gratis reclamezendtijd aan diverse Goede Doelen schenkt. Dat wordt dringen ook al beschikt de zender dan over 24 uur zendtijd.

Om het eerste weekend met dagprogrammering een feestelijk tintje te geven trakteert Tien uiteenlopende charitatieve instellingen. Tien biedt deze organisaties de gelegenheid om zaterdag 16 en zondag 17 december tussen 07.00 en 18.00 uur hun charitatieve commercial 100% gratis uit te zenden. Alle commercials die overdag zullen worden uitgezonden staan in het teken van goede doelen. Derhalve zullen commerciële partijen dit bewuste weekend overdag niet voorkomen in de reclameblokken.

Ton Rozestraten, commercieel directeur van Talpa TV: “Veel Goede Doelen hebben geen of slechts een beperkt budget om hun werk onder de aandacht te brengen. Op deze manier willen we hen graag mee laten profiteren van de uitbreiding van onze uitzenduren. Alle erkende Goede Doelen kunnen een beroep doen op de gratis reclamezendtijd. Daarbij is snelheid van handelen geboden want wie het eerst komt, die het eerst maalt.”

Nog los van dat laatste in het charitatieve domein wat lompe, “wie het eerst komt die eerst maalt” is het wel de vraag of deze tone of voice wordt opgepikt door de kijker. De aanzet is er.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Goed initiatief maar ehh, wat is ‘emonicatie’?


    29 november 2006 om 11:14
    Anders

    Slimme actie, lijkt me. De kijker zal de lancering van Talpa 2.0 met een uiterst kritische blik bekijken – met name het commerciële verhaal – en dan is dit een goede oplossing om de angel er in het eerste weekend uit te halen. Zal maandag de 18e een enorme hoop gezeik schelen op de werkvloer, de weblogs en webforums. In the end een 100% commerciële overweging dus, waar ze ongetwijfeld in een soort Moeder Theresa TV-verhaal omheen zullen weten te draaien


    29 november 2006 om 11:20
    venturo

    Sorry Marco, emonicatie communicatie gericht op emotie, vriendjes of fan worden. Likeability…


    29 november 2006 om 12:22
    Gijsbregt

    Ik had begrepen dat ze al maanden reclame weggaven, ook aan de commerciële marktpartijen…


    30 november 2006 om 08:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!